KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

large-2023 Canadian Grand Prix - Friday (2)

Będzie kolejna zmiana barier przed wyścigiem w Kanadzie

 

Wygląda na to, że eksperyment dyrekcji wyścigu, polegający na dodaniu barier za pierwszym zakrętem w Kanadzie nie sprawdził się w 100%.

Przed tegoroczną edycją GP Kanady zdecydowano się spróbować zwiększyć bezpieczeństwo kierowców, dodając pomiędzy zakrętami 2. a 3. barierę. Miała ona zapobiegać wracaniu aut na tor w niekontrolowany sposób.

W trakcie mokrych treningów i kwalifikacji wielu zawodników miało problem w tej sekcji toru, a kilku mimo wszystko wróciło na tor w niebezpieczny sposób.

“Trochę rozumiem problem z bezpieczeństwem, który stał za montażem bariery bo gdy stracisz hamulce, taranujesz samochód z przodu. Więc to jeden aspekt. Ale obecnie trudno jest nam wrócić na tor bo kąt powrotu jest bardzo ostry. Trzeba to zrewidować przed kolejnym rokiem, ale wspólnie z FIA jesteśmy świadomi, że musimy osiągnąć kompromis” – mówił wczoraj Esteban Ocon, cytowany przez racefans.net.

 

Jego zdanie podzielali inni.

“Miałem jeden wyjazd na trawę w tym miejscu i nie była to najbezpieczniejsza sytuacja, nawet mimo tego że robiłem co mogłem. Widziałem próby innych kierowców i to było niedorzeczne. Mam nadzieję, że mur zniknie” – mówił Oscar Piastri.

Dyrektor Grand Prix Drivers Association, George Russell jest niezadowolony z tego, że zmiany nie konsultowano z kierowcami.

“Wszyscy rozmawialiśmy o tym poprzedniej nocy. Raczej powinno się z nami konsultować takie decyzje, zwłaszcza, że wszyscy zgodziliśmy się, że nie była ona optymalna” – mówi Russell.

Dopiero po kwalifikacjach organizatorzy posłuchali opinii kierowców i przed niedzielnym wyścigiem bariera zostanie skrócona o 4 metry by kierowcy mogli wrócić bezpieczniej na tor.

Źródło: racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 kwietnia:
godz. 15:30 – 1. Trening
godz. 19:00 – 2. Trening

Sobota, 19 kwietnia:
godz. 15:30 – 3. Trening
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 kwietnia:
godz. 19:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi