KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

GP2306_151150_77A5154

„Zwierz” Alonso „wykonał robotę”, ale nie czuł się komfortowo

 

To były znakomite kwalifikacje do Grand Prix Monako, a jednym z ich bohaterów był Fernando Alonso. Hiszpan przyznał, że naciskał bardzo mocno, próbując zdobyć pole position.

Kierowca Astona Martina zaliczył rewelacyjną sesję i ostatecznie zajął 2. miejsce, 0,084 sekundy za Maxem Verstappenem, którego zmusił do ekstremalnego ryzyka w 3. sektorze.

Ale również sam Alonso przyznał, że jechał z pełnym poświęceniem. Jeszcze w trakcie kwalifikacji stwierdził, że „naciska jak zwierzę”.

 

„Myślę, że na obu okrążeniach w Q3 zwiększaliśmy poziom ryzyka do niekomfortowego poziomu. Myślę, że oba okrążenia w Q3 były poza limitem momentami, ale wszystko poszło dobrze” – powiedział Alonso po kwalifikacjach.

Hiszpan był zdecydowanie najszybszy w 1. sektorze i minimalnie w drugim, ale jego najsłabszą częścią toru był ostatni sektor.

„Ostatni sektor jest naszą najsłabszą częścią toru. Już w 3. treningu byliśmy ósmym zespołem tam. Dzieje się tam coś, co musimy przeanalizować – może w Singapurze czy przy innej okazji” – dodaje Fernando.

Było też jednak trochę bezpiecznych zagrywek ze strony Astona w tych kwalifikacjach.

 

„Tu w Monako wszystko może się zdarzyć. Zawsze jest kilka incydentów, żółtych flag, czerwonych więc lepiej było szybko uzyskać czas okrążenia tylko po to by być z przodu. Powiedziano mi, że jestem na 1. miejscu, a na swoich okrążeniach są tylko Tsunoda i Verstappen więc wiedziałem, że możliwe jest 2. miejsce” – mówi Alonso.

Fernando był zaskoczonym tempem swojego zespołu w kwalifikacjach gdyż zazwyczaj Aston jest mocniejszy w wyścigu.

„Nawet jeżeli może wydawać się, że jesteśmy bardzo blisko do pole position, z czego się bardzo cieszę, myślę, że przyjechaliśmy tu z pewnymi obawami dotyczącymi naszego tempa kwalifikacyjnego. Wyglądamy na bardzo szybkich w niedziele, a degradacja opon jest bardzo dobra w naszym aucie. Mamy jednak pewne problemy na torach ulicznych by doprowadzić temperatury do optymalnej temperatury w Q3. A mimo to startujemy z pierwszego rzędu w Monako. Myślę więc, że wykonaliśmy robotę” – zaznacza kierowca Astona Martina.

Źródło: f1i.com
fot. Aston Martin

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi