KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
fot. WRT

WEC poszło po rozum do głowy. Jednorazowo. Dla WRT to może być spora zmiana



Wprowadzenie tych przepisów utrudniło wielu ekipom zadanie. Teraz – po serii wypadków na Spa – zdecydowano o przywróceniu koców grzewczych – ale tylko na jeden wyścig.

„Niby auto takie samo, ale są zmiany techniczne. Zawsze jest parę nowych rzeczy i parę niespodzianek, które najpierw musisz poznać, aby określić co jest i co może się wydarzyć. Dlatego na pewno mamy więcej doświadczenia po tych dwóch wyścigach jako zespół i także jako skład kierowców” – mówi Robert Kubica

Słabsza forma ekipy WRT brała się na początku sezonu również ze względu na problemy z ustawieniem auta pod brak koców grzewczych.

Wycofanie tego narzędzia do nadawania temperatury oponom było podyktowane względami ekologicznymi. Wymusiło jednak konieczność wydłużenia sesji kwalifikacyjnych by kierowcy dostali dodatkowe okrążenie na lepsze dogrzanie opon.

 

Pomysł ten był krytykowany, a ostatecznym dowodem na to, że był nietrafiony był wyścig 6h Spa. Niskie temperatury na belgijskim torze sprawiły, że doszło do kilku niespodziewanych wypadków na okrążeniach wyjazdowych. Kierowcy mówili, że czuli się jakby jechali po lodzie.

W związku z tymi wydarzeniami, FIA i ACO (organizator) zdecydowali się na zmianę przepisów i powrót do koców grzewczych, ale tylko na 24h Le Mans.

„Wyjątek jest dozwolony tylko na 24h Le Mans by upewnić się, że kierowcy, niezależnie od doświadczenia, będą rywalizować w najbezpieczniejszych możliwych warunkach, uwzględniając warunki na torze i temperatury. Dostawcy opon, zespoły i kierowcy zyskają wartościowy czas by lepiej zrozumieć jak dogrzewać opony w dalszej części sezonu” – czytamy w komunikacie na stronie serii.

Koce mają być ogrzewane wyłącznie za pomocą ekologicznego paliwa, dostarczanego przez TotalEnergies.

Ta zmiana to oczywiście pewien problem dla zespołów, które od początku sezonu jeździły na ustawieniach dostosowanych do braku koców grzewczych. Może to oznaczać zmianę w układzie stawki.

fot. WRT

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi