KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Marczyk Rajd Polski 2023

Trzecie podium Marczyka i Gospodarczyka w Mikołajkach, triumf Sesksa i Francisa

 

Martins Sesks i Renars Francis (Skoda Fabia RS Rally2) wygrali ORLEN 79. Rajd Polski – trzecią rundę Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC) i drugie zawody w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP). Sesks to pierwszy kierowca z Łotwy, który triumfował w Rajdzie Polski. Na drugim miejscu rywalizację zakończyli Nowozelandczycy Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 N Rally2). Po raz trzeci z rzędu na podium polskiej rundy FIA ERC stanęli Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia RS Rally2), którzy osiągnęli metę na trzeciej pozycji.

79. edycję Rajdu Polski rozegrano w dniach 19-21 maja. Zawodnicy mieli do pokonania trasę o długości 919,47 km, z czego 182,06 km to dystans 16 szutrowych odcinków specjalnych. Łącznie do rywalizacji przystąpiło 81 załóg, w tym 60 w ramach mistrzostw Europy. W rundzie RSMP wzięły udział 33 załogi, a 26 z tego grona walczyło o punkty do klasyfikacji krajowego czempionatu. Podczas obu etapów panowała słoneczna, bezdeszczowa pogoda, a zawodnicy rywalizowali na suchej nawierzchni.

W klasyfikacji generalnej imprezy zwyciężyli Martins Sesks i Renars Francis (Skoda Fabia RS Rally2). W drodze do tego sukcesu Łotysze wygrali 8 z 16 odcinków specjalnych. Drugie miejsce, ze stratą 39,6 sekundy do zwycięzców, wywalczyli Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 N Rally2). Dzięki temu wynikowi Nowozelandczycy umocnili się na prowadzeniu w punktacji mistrzostw Europy. Na trzeciej pozycji finiszowali Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia RS Rally2), których od zwycięzców dzieliło 1:04,9 s. Dla dwukrotnych mistrzów Polski to trzecie z rzędu podium w Rajdzie Polski.

Kluczowy dla losów rywalizacji o zwycięstwo był drugi przejazd oesu Świętajno (18,54 km), na którym Sesks i Francis pokonali dotychczasowych liderów – Paddona i Kennarda o 7,6 sekundy. Na kolejnych próbach Łotysze sukcesywnie powiększali przewagę. Nowozelandczycy próbowali odpowiedzieć rywalom, ale po tym jak przebili oponę na jednym z niedzielnych oesów musieli jechać już bardziej zachowawczo. Z serwisu wyjechali tylko z jednym kołem zapasowym, więc uszkodzenie kolejnej opony mogłoby zmusić ich do wycofania się z rajdu i utraty drugiego miejsca.

 

– To był świetny trening przed moją domową rundą mistrzostw Europy, czyli Rajdem Lipawy, który już za miesiąc. Przed nami oczywiście jeszcze dużo pracy, ale prędkość jaką tu pokazaliśmy jest dobrym prognostykiem – mówił Martins Sesks

– Świetny wynik, choć za nami bardzo trudny dzień. Po dwóch kapciach w niedzielę kilka oesów musieliśmy pokonać bez koła zapasowego. Nie wszystko poszło dziś zgodnie z planem, ale z punktu widzenia walki o mistrzostwo drugie miejsce jest cenne – komentował Hayden Paddon na mecie ostatniego oesu.

– Bardzo się cieszę, bo poziom rywalizacji był wyższy niż w ubiegłym roku, a my po raz kolejny jesteśmy na podium. Jestem zadowolony z naszej dzisiejszej jazdy. W sobotę mieliśmy lepsze i gorsze momenty. Niestety na kończącym zmagania Power Stage nie mogłem atakować tak mocno, jak chciałem, bo mieliśmy problemy z hamulcem ręcznym – wyjaśniał Mikołaj Marczyk.

Sesks to pierwszy Łotysz, który zwyciężył w Rajdzie Polski. Dla 23-latka z Lipawy to drugi w karierze triumf w rundzie Europejskiego czempionatu. Pierwsze zwycięstwo odniósł w ubiegłorocznym Rajdzie Lipawy.

Na czwartym miejscu uplasował się norwesko-szwedzki duet Mads Ostberg/Patrik Barth (Citroen C3 Rally2, +1:12,9 s), a czołową piątkę zamknęli mistrzowie Finlandii – Mikko Heikkila i Samu Vaaleri (Skoda Fabia Rally2 evo, +1:16,7 s).

 

Punkty za Power Stage (finałowy, dodatkowo punktowany odcinek rajdu) zdobyli Ostberg/Barth (5 pkt), Heikkila/Vaaleri (4 pkt), Paddon/Kennard (3 pkt), Franceschi/Escartefigue (2 pkt) oraz Sesks/Francis (1 pkt).

Zmagania w klasie ERC3 zdominowali Jon Armstrong i Cameron Fair (Ford Fiesta Rally3). Brytyjczycy zwyciężyli z przewagą blisko 17 minut nad kolejną załogą.

ORLEN 79. Rajd Polski był pierwszą rundą ERC Junior – młodzieżowego cyklu w ramach europejskiego czempionatu. Zmagania w tej serii w najlepszy możliwy sposób, bo od zwycięstwa, rozpoczęli Norwegowie – Ola Nore jnr. i Rune Eilertsen (Renault Clio Rally4). 22-letni kierowca był również najszybszy w kategorii ERC4, przeznaczonej dla zawodników w samochodach z napędem na jedną oś.

Sesks i Francis zwyciężyli również w klasyfikacji rundy krajowego czempionatu i zostali nowymi liderami punktacji RSMP. Drugie miejsce wywalczyli Marczyk i Gospodarczyk, a na najniższym stopniu podium rundę RSMP ukończyli Grzegorz Grzyb z Adamem Biniędą (Skoda Fabia Rally2 evo). Dotychczasowi liderzy punktacji RSMP stracili do Łotyszy 4:14,1 s.

W klasyfikacji RSMP Power Stage z punktami ukończyli Sesks/Francis (5 pkt), Marczyk/Gospodarczyk (4), Płachytka/Gerber (3), Grzyb/Binięda (2) oraz Byśkiniewicz/Siatkowski (1).

 

Punkty za zwycięstwo w klasie 3 (samochody Rally3) zgarnęli Marek Bała i Marek Roefler (Ford Fiesta Rally3). Z kolei w gronie zawodników w samochodach z napędem na jedną oś szybką, skuteczną i dojrzałą jazdę pokazał Gracjan Predko, pilotowany przez Michała Jurgałę (Peugeot 208 Rally4). Olsztynianin jechał równo i unikał przygód, dzięki czemu zwyciężył w klasyfikacji 2WD i w klasie 4, umacniając się na pozycji lidera obu kategorii.

W punktacji mistrzostw Europy prowadzą Paddon i Kennard (85 pkt), a kolejne miejsca zajmują Sesks/Francis (48 pkt), Ostberg/Barth (48 pkt), Bonato/Boulloud (47) oraz Llarena/Fernandez (41). W tabeli RSMP na pierwszym miejscu są Sesks i Martins (60 pkt), a za nimi plasują się Grzyb z Biniędą (55) oraz Płachytka i Gerber (49).

Kolejną rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski będzie 42. Rajd Podlaski (2-3 czerwca). Z kolei uczestnicy mistrzostw Europy zmierzą się w Rajdzie Lipawy (17-18 czerwca) na Łotwie.

ORLEN 79. Rajd Polski – klasyfikacja końcowa FIA ERC:
1. Sesks/Francis (LVA/LVA, Skoda Fabia RS Rally2) 1:34:57,8 s
2. Paddon Kennard (NZL/NZL, Hyundai i20 N Rally2) +39,6 s
3. Marczyk/Gospodarczyk (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +1:04,9 s
4. Ostberg/Barth (NOR/SWE, Citroen C3 Rally2) +1:12,9 s
5. Heikkila/Vaaleri (FIN/FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +1:16,7 s
6. Franceschi/Escartefigue (FRA/FRA, Skoda Fabia Rally2 evo) +1:29,7 s
7. McErlean/Rowan (IRL/IRL, Hyundai i20 N Rally2) +1:46,9 s
8. Tempestini/Itu (ROU/ROU, Skoda Fabia Rally2 evo) 2:09,2 s
9. Cais/Bacigal (CZE/SVK, Skoda Fabia RS Rally2) +2:33,7 s
10. Llarena/Fernandez (ESP/ESP, Skoda Fabia RS Rally2) +2:57,4 s

 

ORLEN 79. Rajd Polski – klasyfikacja Power Stage (FIA ERC)
1. Ostberg/Barth (Citroen C3 Rally2) 5:23,7 s (5 pkt)
2. Heikkila/Vaaleri (Skoda Fabia Rally2 evo) +0,3 s (4 pkt)
3. Paddon/Kennard (Hyundai i20 N Rally2) +1,7 s (3 pkt)
4. Franceschi/Escartefigue (Skoda Fabia Rally2 evo) +1,8 s (2 pkt)
5. Sesks/Francis (Skoda Fabia RS Rally2) +2,3 s (1 pkt)

Punktacja FIA ERC po ORLEN 79. Rajdzie Polski (runda 3/8):
1. Paddon/Kennard (NZL/NZL) 85 pkt
2. Sesks/Francis (LVA/LVA) 48 pkt
3. Ostberg/Barth (NOR/SWE) 48 pkt
4. Bonato/Boulloud (FRA/FRA) 47 pkt
5. Llarena/Fernandez (ESP/ESP) 41 pkt
6. Marczyk/Gospodarczyk (POL/POL) 40 pkt
7. Franceschi/Escartefigue (FRA/FRA) 34 pkt
8. Heikkila/Vaaleri (FIN/FIN) 32 pkt
9. Linnamae/Morgan (EST/GBR) 24 pkt
10. Wagner/Winter (AUT/AUT) 21 pkt

ORLEN 79. Rajd Polski – klasyfikacja końcowa RSMP:
1. Sesks/Francis (Skoda Fabia RS Rally2) 1:34:57,8 s
2. Marczyk/Gospodarczyk (Skoda Fabia RS Rally2) +1:04,9 s
3. Grzyb/Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) +4:14,0 s
4. Byśkiniewicz/Siatkowski (Skoda Fabia Rally2 evo) +5:34,1 s
5. Płachytka/Gerber (Skoda Fabia Rally2 evo) +5:34,1 s
6. Kołtun/Pleskot (Ford Fiesta Rally2) +8:03,8 s
7. Roefler/Bała (Ford Fiesta Rally3) +17:35,8 s
8. Predko/Jurgała (Peugeot 208 Rally4) +18:11,9 s
9. Krotoszyński/Martynek (Ford Fiesta Rally3) +19:15,2 s
10. Ociepa/Kuśnierz (Skoda Fabia Rally2 evo) +20:30,2 s

ORLEN 79. Rajd Polski – klasyfikacja Power Stage (RSMP)
1. Sesks/Martins (Skoda Fabia RS Rally2) 5:26,0 s (5 pkt)
2. Marczyk/Gospodarczyk (Skoda Fabia RS Rally2) +4,8 s (4 pkt)
3. Płachytka/Gerber (Skoda Fabia Rally2 evo) +8,8 s (3 pkt)
4. Grzyb/Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) +10,0 s (2 pkt)
5. Szeja/Szeja (Hyundai i20 R5) +13,2 s (1 pkt)

Punktacja RSMP po ORLEN 79. Rajdzie Polski (runda 2/7):
1. Sesks/Francis 60 pkt
2. Grzyb/Binięda 55 pkt
3. Płachytka/Gerber 49 pkt
4. Byśkiniewicz/Siatkowski 39 pkt
5. Kołtun/Pleskot 28 pkt
6. Marczyk/Gospodarczyk 28 pkt
7. Szeja/Szeja 21 pkt
8. Parys/Syty 15 pkt
9. Predko/Jurgała 15 pkt
10. Roefler/Bała 13 pkt

Źródło: Informacja prasowa

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi