KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
20230429-_S1C4965

Szybki Kubica, optymalne WRT, szybkie IEC – podsumowanie 6h Spa



Choć w międzyczasie zajmowaliśmy się tym co działo się w Baku to warto jeszcze raz prześledzić wydarzenia z 6h Spa i przyjrzeć się wynikom, które momentami wyglądają bardzo ciekawie.

Wyniki

 

wyniki 6h spa 2023

Skrót



Statystyki WRT

Robert Kubica przejechał jedno kółko więcej od Andrade, ale w aucie spędził najmniej czasu w WRT – dwa stinty. Polak uzyskał wyraźnie najlepszy czas w swojej ekipie.

statsy wrt

Statystyki IEC

W przypadku WRT #41 różnica czasów między kierowcami wynosiła 1,8 sekundy, a w IEC jest 3,7 sekundy. To spoko. Jakub Śmiechowski jechał najkrócej. Zespół dokonał 3 zmian kierowców.


staty iec

Najlepsze czasy wyścigu

Autorem najlepszego czasu w LMP2 był Charles Milesi, ale prawie identyczny czas uzyskał Albert Costa z IEC. Robert Kubica z 8. czasem – za Fabio Schererem z IEC.

best lapy wyscig 6hspa

Najwyższe prędkości wyścigu

WRC #41 uzyskało 5. najwyższą prędkość wyścigu, a IEC 10. Oczywiście w LMP2.



najwyższe prędkości 6h spa wyscig

Czasy sektorów

WRT szczególnie mocno wyglądało w środkowym sektorze. Warto zauważyć, że ekipy LMP2 były w nim szybsze od hypercarów.

czasy sektorów 6h spa wec 2023

Optymalne okrążenia

Tu IEC z najlepszym wynikiem.

optymalne okrążenia 6h spa wec f1

Czas w boksach

Obie ekipy WRT spędziły w boksach tyle samo czasu – 9 minut i 53 sekundy – i był to drugi najniższy czas. Inter Europol Competition spędził w boksach 47 sekund więcej, a to sprawia, że ich tempo wygląda naprawdę imponująco.


boksy spa 6h

Galeria zdjęć

 

Fotki z 6h Spa zobaczycie tutaj.

Wypowiedzi

 

Wypowiedzi WRT #41 znajdziecie tutaj.

To, co mówili kierowcy IEC przeczytacie tutaj.

Ode mnie

 

Bardzo potrzebowaliśmy takiego weekendu i takiego wyniki przed 24h Le Mans. WRT zaliczyło najlepszy weekend pod względem tempa. W kwalifikacjach było 2. miejsce, w wyścigu dobre tempo i szczęście, które dały zwycięstwo. Najważniejsze dla mnie było tempo Ruiego Andrade, który na swoim stincie był naprawdę szybki i był jednym z najlepszych „srebrnych” kierowców.

Z pewnością trzeba jeszcze popracować nad startem i zastanowić się, czy Rui ma również zaczynać na 24h Le Mans. Tam o samochód bezpieczeństwa nieco trudniej, a pozycja na torze ważna. Z pewnością jednak jest sporo pozytywów do wyniesienia z tego wyścigu.



Wiem, że wielu z Was interesuje kwestia długości jazdy Roberta. W sobotę był za kółkiem najkrócej. WRT tak to układa i już. Niektórzy chcą wyciągać z tego wniosek, że Kubica jest „słabszy” od Deletraza bo koniecznie chcą klasyfikować zawodników, którzy od 3 sezonów jeżdżą bardzo równo. Ja mogę przytoczyć najlepsze czasy z trzech dotychczasowych wyścigów, gdzie dwa razy Kubica był wyraźnie szybszy, a raz minimalnie wolniejszy. Sensu to jednak nie ma. Jasne, wszyscy chcielibyśmy widzieć Roberta jak najdłużej za kółkiem, ale widocznie widzą sens w takim rozłożeniu 6-godzinnych rund. Inne ekipy mają podobne proporcje. Zobaczymy, jak to rozegrają na Le Mans.

Po tym weekendzie trzeba naprawdę mocno chwalić Inter Europol Competition. Wykonali znakomitą pracę i wyraźnie widać, że spośród wszystkich ekip LMP2, to właśnie polska ekipa zrobiła największy postęp w porównaniu z poprzednim rokiem.

Wszyscy pojechali bardzo dobrze, a najlepszy czas Alberta Costy pokazuje, że powtórka tego wyniku na Le Mans przy sprzyjających okolicznościach jest możliwa… Tempo jest, a kierowcy – o co się trochę obawiałem zwłaszcza w przypadku Scherera – nie popełniają błędów. Wielkie brawa dla ekipy Śmiechowskich i oby tak dalej!

Vlog

 

Wczoraj sporo mówiliśmy o rywalizacji na Spa. Zapraszam do obejrzenia.

Klasyfikacje

 

LMP2:



MZespółNumerKrajSebringPortimaoSpaLe MansMonzaFujiBahrajnŁącznie
1TEAM WRT#41BEL18152536162538173
2INTER EUROPOL COMPETITION#34POL232155010212114
3UNITED AUTOSPORTS#22GBR38181088183104
4TEAM WRT#31BEL128824152794
5UNITED AUTOSPORTS#23GBR12519161212792
6JOTA#28GBR156252682385
7ALPINE ELF TEAM#36FRA646301810983
8PREMA RACING#63ITA271310611563
9PREMA RACING#9ITA910122241857
10VECTOR SPORT#10GBR3020629
11ALPINE ELF TEAM#35FRA0141240,5223,5

Hypercar – producenci (punkty zdobywa jedno najlepsze auto danego producenta w rundzie):

MProducentPunkty
1TOYOTA126
2FERRARI108
3CADILLAC70
4PORSCHE54
5PEUGEOT35
6GLICKENHAUS32
7VANWALL6

Hypercar – kierowcy 

MKierowcaZespół 
1Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo HirakawaToyota Gazoo Racing107
2James Calado, Antonio Giovinazzi, Alessandro Pier GuidiFerrari – AF Corse82
3Earl Bamber, Alex Lynn, Richard WestbrookCadillac Racing70
4Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas NielsenFerrari – AF Corse67
5Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria LopezToyota Gazoo Racing66
6Dane Cameron, Michael Christensen, Frederic MakowieckiPorsche Penske Motorsport40
7Kevin Estre, Andre Lotterer, Laurens VanthoorPorsche Penske Motorsport35
8Romain Dumas, Olivier PlaGlickenhaus Racing30
9Mikkel Jensen, Paul di Resta, Jean Eric VergnePeugeot TotalEnergies29
10Ryan BriscoeGlickenhaus Racing24
11Loic Duval, Gustavo Menezes, Nico MullerPeugeot TotalEnergies16
12Antonio Felix da Costa, Will Stevens, Yifei YeHertz Team Jota10
13Franck MailleuxGlickenhaus Racing6
14Tom Dillmann, Esteban Guerrieri, Jacques VilleneuveFloyd Vanwall Racing Team6

fot. Piotr Naskrent

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi