Choć w międzyczasie zajmowaliśmy się tym co działo się w Baku to warto jeszcze raz prześledzić wydarzenia z 6h Spa i przyjrzeć się wynikom, które momentami wyglądają bardzo ciekawie.
Wyniki
Skrót
Statystyki WRT
Robert Kubica przejechał jedno kółko więcej od Andrade, ale w aucie spędził najmniej czasu w WRT – dwa stinty. Polak uzyskał wyraźnie najlepszy czas w swojej ekipie.
Statystyki IEC
W przypadku WRT #41 różnica czasów między kierowcami wynosiła 1,8 sekundy, a w IEC jest 3,7 sekundy. To spoko. Jakub Śmiechowski jechał najkrócej. Zespół dokonał 3 zmian kierowców.
Najlepsze czasy wyścigu
Autorem najlepszego czasu w LMP2 był Charles Milesi, ale prawie identyczny czas uzyskał Albert Costa z IEC. Robert Kubica z 8. czasem – za Fabio Schererem z IEC.
Najwyższe prędkości wyścigu
WRC #41 uzyskało 5. najwyższą prędkość wyścigu, a IEC 10. Oczywiście w LMP2.
Czasy sektorów
WRT szczególnie mocno wyglądało w środkowym sektorze. Warto zauważyć, że ekipy LMP2 były w nim szybsze od hypercarów.
Optymalne okrążenia
Tu IEC z najlepszym wynikiem.
Czas w boksach
Obie ekipy WRT spędziły w boksach tyle samo czasu – 9 minut i 53 sekundy – i był to drugi najniższy czas. Inter Europol Competition spędził w boksach 47 sekund więcej, a to sprawia, że ich tempo wygląda naprawdę imponująco.
Galeria zdjęć
Fotki z 6h Spa zobaczycie tutaj.
Wypowiedzi
Wypowiedzi WRT #41 znajdziecie tutaj.
To, co mówili kierowcy IEC przeczytacie tutaj.
Ode mnie
Bardzo potrzebowaliśmy takiego weekendu i takiego wyniki przed 24h Le Mans. WRT zaliczyło najlepszy weekend pod względem tempa. W kwalifikacjach było 2. miejsce, w wyścigu dobre tempo i szczęście, które dały zwycięstwo. Najważniejsze dla mnie było tempo Ruiego Andrade, który na swoim stincie był naprawdę szybki i był jednym z najlepszych „srebrnych” kierowców.
Z pewnością trzeba jeszcze popracować nad startem i zastanowić się, czy Rui ma również zaczynać na 24h Le Mans. Tam o samochód bezpieczeństwa nieco trudniej, a pozycja na torze ważna. Z pewnością jednak jest sporo pozytywów do wyniesienia z tego wyścigu.
Wiem, że wielu z Was interesuje kwestia długości jazdy Roberta. W sobotę był za kółkiem najkrócej. WRT tak to układa i już. Niektórzy chcą wyciągać z tego wniosek, że Kubica jest „słabszy” od Deletraza bo koniecznie chcą klasyfikować zawodników, którzy od 3 sezonów jeżdżą bardzo równo. Ja mogę przytoczyć najlepsze czasy z trzech dotychczasowych wyścigów, gdzie dwa razy Kubica był wyraźnie szybszy, a raz minimalnie wolniejszy. Sensu to jednak nie ma. Jasne, wszyscy chcielibyśmy widzieć Roberta jak najdłużej za kółkiem, ale widocznie widzą sens w takim rozłożeniu 6-godzinnych rund. Inne ekipy mają podobne proporcje. Zobaczymy, jak to rozegrają na Le Mans.
Po tym weekendzie trzeba naprawdę mocno chwalić Inter Europol Competition. Wykonali znakomitą pracę i wyraźnie widać, że spośród wszystkich ekip LMP2, to właśnie polska ekipa zrobiła największy postęp w porównaniu z poprzednim rokiem.
Wszyscy pojechali bardzo dobrze, a najlepszy czas Alberta Costy pokazuje, że powtórka tego wyniku na Le Mans przy sprzyjających okolicznościach jest możliwa… Tempo jest, a kierowcy – o co się trochę obawiałem zwłaszcza w przypadku Scherera – nie popełniają błędów. Wielkie brawa dla ekipy Śmiechowskich i oby tak dalej!
Vlog
Wczoraj sporo mówiliśmy o rywalizacji na Spa. Zapraszam do obejrzenia.
Klasyfikacje
LMP2:
M | Zespół | Numer | Kraj | Sebring | Portimao | Spa | Le Mans | Monza | Fuji | Bahrajn | Łącznie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | TEAM WRT | #41 | BEL | 18 | 15 | 25 | 36 | 16 | 25 | 38 | 173 |
2 | INTER EUROPOL COMPETITION | #34 | POL | 23 | 2 | 15 | 50 | 10 | 2 | 12 | 114 |
3 | UNITED AUTOSPORTS | #22 | GBR | 38 | 18 | 10 | 8 | 8 | 18 | 3 | 104 |
4 | TEAM WRT | #31 | BEL | 12 | 8 | 8 | 24 | 15 | 27 | 94 | |
5 | UNITED AUTOSPORTS | #23 | GBR | 1 | 25 | 19 | 16 | 12 | 12 | 7 | 92 |
6 | JOTA | #28 | GBR | 15 | 6 | 2 | 5 | 26 | 8 | 23 | 85 |
7 | ALPINE ELF TEAM | #36 | FRA | 6 | 4 | 6 | 30 | 18 | 10 | 9 | 83 |
8 | PREMA RACING | #63 | ITA | 27 | 13 | 1 | 0 | 6 | 1 | 15 | 63 |
9 | PREMA RACING | #9 | ITA | 9 | 10 | 12 | 2 | 2 | 4 | 18 | 57 |
10 | VECTOR SPORT | #10 | GBR | 3 | 0 | 20 | 6 | 29 | |||
11 | ALPINE ELF TEAM | #35 | FRA | 0 | 1 | 4 | 12 | 4 | 0,5 | 2 | 23,5 |
Hypercar – producenci (punkty zdobywa jedno najlepsze auto danego producenta w rundzie):
M | Producent | Punkty |
---|---|---|
1 | TOYOTA | 126 |
2 | FERRARI | 108 |
3 | CADILLAC | 70 |
4 | PORSCHE | 54 |
5 | PEUGEOT | 35 |
6 | GLICKENHAUS | 32 |
7 | VANWALL | 6 |
Hypercar – kierowcy
M | Kierowca | Zespół | |
---|---|---|---|
1 | Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa | Toyota Gazoo Racing | 107 |
2 | James Calado, Antonio Giovinazzi, Alessandro Pier Guidi | Ferrari – AF Corse | 82 |
3 | Earl Bamber, Alex Lynn, Richard Westbrook | Cadillac Racing | 70 |
4 | Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen | Ferrari – AF Corse | 67 |
5 | Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez | Toyota Gazoo Racing | 66 |
6 | Dane Cameron, Michael Christensen, Frederic Makowiecki | Porsche Penske Motorsport | 40 |
7 | Kevin Estre, Andre Lotterer, Laurens Vanthoor | Porsche Penske Motorsport | 35 |
8 | Romain Dumas, Olivier Pla | Glickenhaus Racing | 30 |
9 | Mikkel Jensen, Paul di Resta, Jean Eric Vergne | Peugeot TotalEnergies | 29 |
10 | Ryan Briscoe | Glickenhaus Racing | 24 |
11 | Loic Duval, Gustavo Menezes, Nico Muller | Peugeot TotalEnergies | 16 |
12 | Antonio Felix da Costa, Will Stevens, Yifei Ye | Hertz Team Jota | 10 |
13 | Franck Mailleux | Glickenhaus Racing | 6 |
14 | Tom Dillmann, Esteban Guerrieri, Jacques Villeneuve | Floyd Vanwall Racing Team | 6 |
fot. Piotr Naskrent
Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!