KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Formula 1 2023: Bahrain February Testing

Steiner nie wie czy F1 potrzebuje 11. zespołu, Brown przestrzega marzycieli

 

Niebawem powinniśmy się dowiedzieć, czy i które ekipy będą miały szanse dołączenia do Formuły 1. Wiele aktualnych zespołów nadal jest sceptycznych wobec tego pomysłu FIA.

Przestrzega marzycieli

 

Szef McLarena, Zak Brown jest uważany za jednego ze zwolenników dołączenia Andretti Autosport do Formuły 1. Mówi on, że chętnie powita w F1 każdy zespół, który będzie podążał ścieżką Haasa.

„Bardzo chciałbym widzieć więcej samochodów w stawce, o ile będą one dodatkową wartością dla naszego sportu. Wizja dołączenia kolejnych ekip jest ekscytująca.. Pamiętam, że gdy zaczynałem śledzić F1, mieliśmy prekwalifikacje i było wtedy chyba 30 czy 31 aut” – mówi Brown.

„Jestem w pełni za dołączeniem zespołów o właściwe ekipy, które posiadają odpowiednie środki i są dodatkiem do naszych wysiłków w kierunku rozwoju sportu” – dodaje szef McLarena.

 

Formuła 1 i zespoły chciałyby mieć wpływ na to, kto będzie mógł dołączyć do serii.

„Jedynym nowym zespołem, który w ciągu ostatniej dekady pokazał poziom godny Formuły 1 jest Haas. Z mojego doświadczenia wiem, że jest wielu marzycieli. Dla dobra sportu nie możemy sobie pozwolić na kogoś, kto nie docenia czekającego wyzwania. Bo w takim wypadku po dwóch latach go nie będzie” – zauważa Brown.

„Czapki z głów przed Haasem za zaangażowanie, które mieli i nadal mają w sporcie. Takich zespołów potrzebujemy” – dodaje.

Steiner chce korzyści

 

Szef tak chwalonej przez Browna ekipy, Gunther Steiner zgadza się ze zdaniem szefa McLarena na temat jakości ekip.

 

„Nie mam wiedzy na temat tego, co nowe zespoły mogą wnieść do Formuły 1 i do sportu. Wiem jednak, że jeżeli będziemy mieli więcej zespołów, musi to wiązać się z korzyściami dla 10-tki, która już tu jest. Wówczas nikt nie będzie miał nic przeciwko” – mówi Steiner.

„Muszą być jednak jakieś plusy tej sytuacji, a nie wyłącznie kolejna potrzeba dzielenia się. Jeżeli to ma być coś dobrego, wówczas może ich być 11, 12 czy nawet 13.” – dodaje szef Haasa.

„Koniec końców, FIA i FOM przyglądają się temu czy mogą zapewnić coś w zamian 10 udziałowcom, którzy są teraz bardzo mocni – każdy z nich. Od dawna nie mieliśmy tak równej konkurencji. Dodatkowo wszyscy są stabilni finansowo. Czemu mielibyśmy zatem zatapiać łódź, w której płyniemy, jeżeli nie idą za tym żadne korzyści?” – pyta Steiner.

Źródło: f1i.com, formu1a.uno

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi