KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
GP2305_120358_U1A4503

Pociągi DRS, nierówne auta i problemy – wypowiedzi kierowców po GP Miami

 

Dla wielu zawodników był to wyścig do zapomnienia i już skupiają się na Imoli. A kto był zadowolony? Przeczytajcie wypowiedzi wszystkich kierowców po GP Miami!

*W treści (pomiędzy akapitami) tego wpisu nie ma reklam dzięki osiągnięciu celu Waszego wsparcia na Tipo. Podziękowania dla wszystkich Wspierających- lipek, blueeye_sc, Wojtej, zalek101, Jakub Kierzkowski, marcin_k_, Beer Dawid, Gnusma, kubzzz i Wojtek. Nowy cel ustawiony tutaj.

Max Verstappen (Red Bull) P1: „To był dobry wyścig. Miałem drobne problemy na początku, ale potem przejechałem czysty wyścig, byłem w stanie pojechać długo na twardych oponach. Potem trochę powalczyliśmy trochę z Checo. To bardzo satysfakcjonujące zwycięstwo. Dziś nie wiedzieliśmy jaka będzie pogoda, ale nasza strategia się opłaciła”.

Sergio Perez (Red Bull) P2: „Dałem z siebie wszystko. Niestety miałem trochę grainingu na początku wyścigu, a pod koniec wyścigu przewaga opon była po stronie opon. Pośrednie opony nie były dobre na początku i musiałem poświęcić trochę tempa by o nie zadbać. Max jechał świetnym tempem na oponach twardych i musiałem to przeanalizować”.

Fernando Alonso (Aston Martin) P3: „To był dla mnie samotny wyścig, nie byłem w stanie walczyć z Red Bullami, a Ferrari spisało się gorzej niż myśleliśmy więc nie było walki. Na starcie byłem po gorszej stronie więc nie mogłem powalczyć. Mam 4 podium w tym sezonie, ale Red Bulle są poza zasięgiem”.

George Russell (Mercedes) P4: „4. miejsce przekracza nasze oczekiwania. Tempo było relatywnie mocne, stoczyłem kilka ciekawych pojedynków, powalczyliśmy. Szkoda dla sportu, że Red Bull ma taką przewagę, ale ukłony dla nich za wykonaną pracę. Gonimy ich i chcemy wygrywać”.

Carlos Sainz (Ferrari) P5: „Jesteśmy w trakcie procesu nauki, a ten weekend mocno nam pomoże w zrozumieniu, dlaczego jesteśmy w stanie bić się o pole position, mieć dobry stint na oponach pośrednich, a potem być w stanie przejechać tylko 4 dobre okrążenia na oponach twardych. Byliśmy szybcy na oponach pośrednich więc musimy zrozumieć, dlaczego nie na twardych. To bardzo nierówny samochód. Kiedy jeździsz cały czas jak na ostrzu noża, wówczas oznacza to, że zapłacisz cenę”.

Lewis Hamilton (Mercedes) P6: „Nie wiem, czy mieliśmy optymalną strategię. Start był trudny bo byłem w pociągu DRS, a potem próbowałem wyprzdzić Williamsa, który był szybki na prostej. Nie było łatwo, ale ostatecznie zacząłem się przebijać. Dopiero po pit-stopie byłem w stanie naprawdę naciskać. Samochód odżył w połowie wyścigu i przebiłem się z 13. na 6. miejsce. Jestem z tego zadowolony! Wystartowaliśmy daleko, ale potem miałem sporo frajdy”.

Charles Leclerc (Ferrari) P7: „Jesteśmy w trudnej sytuacji ponieważ stać nas na walkę w kwalifikacjach, ale w wyścigu możemy tylko zaakceptować to, że jesteśmy wyprzedzani. To trudne, ale nie poddamy się. Mam nadzieję, że poprawki, które przywieziemy na Imolę nam pomogą”.

Pierre Gasly (Alpine) P8: „Było nieźle, zaliczyłem świetny start, a potem próbowałem się utrzymać na górze. Mieliśmy jednak gorsze tempo niż Ferrari i Mercedesy, a około 15 okrążenia musiałem zacząć oszczędzać paliwo więc puściłem Charlesa bo odpuszczanie przed zakrętami i bronienie się było dość frustrujące. Cieszę się, że samochód pracował tu znacznie lepiej niż w Baku. Pokazaliśmy więcej tempa, ale nadal brakuje nam 0,2-0,3 sekundy do Ferrari i Mercedesa. Wiem, że zespół naciska bardzo mocno i podwójne punkty to dobra nagroda”.

Esteban Ocon (Alpine) P9: „Dobrze mieć oba samochody w punktach w ten weekend. To dobre odbicie się po poprzednim weekendzie. A czuję, że było więcej w samochodzie niż ten wyniki, może 6. i 7. miejsca były możliwe. Teraz wiele rzeczy zrobiłbym inaczej. Powalczyłem z Carlosem, choć Mercedesy i Ferrari chyba były nieco szybsze od nas w ten weekend. Wyścig był mniej wymagający fizycznie niż przed rokiem. Ten wynik jest dobry, ale nadal nie jesteśmy na miejscu, na którym chcemy być”.

Kevin Magnussen (Haas) P10: Marzyłem o czymś więcej niż jeden punkt, ale ostatecznie po to tu jesteśmy by punktować i udało się finiszować w pierwszej 10-tce. Nie sądzę by był to łatwy wyścig do zbobycia punktów ponieważ wszystkie duże zespoły ukończyły go w komplecie. W takim układzie 10. miejsce jest mniej więcej tym, na co liczyliśmy na początku weekendu. Myślę, że miałem dobre tempo, ale jednocześnie zmagaliśmy się z dużą degradacją – większą niż u innych”.

Yuki Tsunoda (AlphaTauri) P11: „To był dobry wyścig, w który ja i zespół włożyliśmy dużo wysiłku i udało nam się odbudować. Czuję, że byłem w stanie wycisnąć sporo z samochodu i szkoda, że nie udało mi się zdobyć żadnych punktów. Dałem z siebie wszystko i jestem zadowolony z mojej formy. Mentalnie to był trudny wyścig, bez żadnych przerw bo zawsze miałem kogoś przed sobą lub za sobą. Nie sądziłem, że nasze tempo będzie tak mocne, a do tego czułem się pewnie na hamowaniach i byłem w stanie wyprzedzać, późno składając się w zakręty. Mam nadzieję, że poprawki, które przyjdą na Imoli sprawią, że będziemy regularnie zdobywać punkty”.

Lance Stroll (Aston Martin) P12: „Zrobiliśmy dziś co mogliśmy, ale wyprzedzać było bardzo trudno, był pociąg DRS, mała degradacja opon. Bardzo szkoda, przede wszystkim kwalifikacji. Zrobiliśmy co mogliśmy. Fernando miał trochę spokojniejszy wyścig z przodu”.

Valtteri Bottas (Alfa Romeo) P13: „Są pewne pozytywy po tym weekendzie, choć nadal czeka nas sporo pracy by być w pierwszej 10-tce. Mój start był dość dobry, nadrobiłem kilka miejsc i byliśmy w punktach. Próbowałem wszystkiego by utrzymać się walce, ale niestety nie mieliśmy tego tempa, które pokazaliśmy w sobotę. Nasza pozycja na mecie oddaje to, w jakim miejscu jesteśmy w stawce w tym momencie”.

Alex Albon (Williams) P14: „To był zdradliwy wyścig. Nie mieliśmy tempa, prawdopodobnie byliśmy dziś 9. najszybszym samochodem. Zarządzaliśmy dużo oponami, ale i tak nie miały przyczepności więc dużo się ślizgałem. Tor raczej nie pasował naszemu autu, a inni przywieźli poprawki. Są pewne pozytywy do wyciągnięcia z tego weekendu, ale jednocześnie takie wyścigi jak ten pokazują, gdzie jesteśmy w stawce”.

Nico Hulkenberg (Haas) P15: „Było zdradliwie. To był trudny wyścig i nie poszedł po naszej myśli. Start był w porządku, ale mieliśmy problem w dużym ruchu. Byliśmy otoczeni przez inne samochody i przez to nie mogłem znaleźć tempa i przyczepności. Mieliśmy też większe zużycie opon, ale dzięki temu czegoś na przyszłość się o nich nauczyliśmy”.

Guanyu Zhou (Alfa Romeo) P16: „Zrobiliśmy krok naprzód w ten weekend, zwłaszcza w kwalifikacjach, ale musimy pracować nad powrotem do pierwszej 10-tki w niedziele. Dziś było bardzo trudno złamać pociąg DRS. W drugiej fazie wyścigu znalazłem nieco więcej przestrzeni i prędkości. Bierzemy ze sobą pozytywną sobotę i patrzymy przed siebie”.

Lando Norris (McLaren) P17: „To był długi i frustrujący wyścig, nie mieliśmy tempa i byliśmy daleko od punktów. Musimy nadal robić to co robimy, pracować i poprawiać prędkość naszego samochodu”.

Nyck de Vries (AlphaTauri) P18: „Po pierwszym okrążeniu znalazłem się z tyłu. To był mój błąd, zablokowałem koła i dotknęliśmy się z Norrisem. To utrudniło mój pierwszy stint ponieważ miałem wibracje prawego przodu, co pogarszało moje tempo. Kiedy jest się tu poza DRS-em, traci się bardzo dużo na prostych i trudno jest nadgonić. To był trochę weekend wzlotów i upadków. Dziś tempo samochodu było lepsze, dlatego szkoda, że straciliśmy aż tyle na pierwszym okrążeniu. Na Imolę przywozimy poprawki i mam nadzieję, że będziemy w stanie się poprawić”.

Oscar Piastri (McLaren) P19: „Miałem sporo problemów w samochodzie podczas wyścigu. Po 6 czy 7 okrążeniach doświadczyłem awarii systemu brake-by-wire i musiałem bardzo dużo zarządzać. Pierwsze okrążenie było naprawdę dobre, wyprzedziłem 5 samochodów, ale to by było na tyle. Ogólnie było to frustrujące popołudnie, którym musiałem radzić sobie z problemami. Teraz czekamy na Imolę”.

Logan Sargeant (Williams) P20: „Umieściłem samochód w miejscu, w którym nie powinienem na pierwszym okrążeniu i uszkodziłem przednie skrzydło. Od tego momentu to było trudne popołudnie. Przepraszam zespół za mój błąd. Kiedy wróciłem na tor, zaliczyłem długi stint na twardej oponie i myślę, że całkiem dobrze nimi zarządzałem. Pod koniec miały już dość, ale to było do przewidzenia. Przy standardowej strategii, nasze tempo byłoby całkiem solidne, biorąc wszystko pod uwagę. Mimo wszystko, podobał mi się ten weekend”.

Źródło: f1.com, Sky Sports, informacje prasowe

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi