KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Honda Aston Martin

Oficjalnie: Honda będzie dostarczać silniki Astonowi od 2026 roku

 

Jedynie w pierwszym sezonie ówczesnego Force India – w 2008 roku – ekipa ta nie korzystała z silników Mercedesa. Koniec tej ery nastąpi w 2026 roku.

Wszystko za sprawą ogłoszonej dziś w nocy umowy na dostawę jednostek napędowych zespołowi z Silverstone, znanemu obecnie pod nazwą Aston Martin. Nowym dostawcą silników do ekipy Lawrence Strolla będzie Honda.

„Wspólnie dzielimy naturalne dążenie, determinację i ambicje by odnosić sukcesy na torze. Honda jest globalnym tytanem, a ich sukces w motoryzacji jest długi i niesamowicie imponujący” – powiedział Lawrence Stroll, właściciel zespołu.

„Nowe przepisy silnikowe, wchodzące w życie w 2026 roku to ogromna i ważna zmiana. Jesteśmy przekonani, że wspólnie możemy pokierować zespół do sukcesu. Razem z naszym partnerem strategicznym Aramco, możemy spoglądać na wspólne cele. Nasze partnerstwo z Hondą jest jednym z ostatnich elementów układania puzzli w ambitnym planie Astona Martina w Formule 1. Chcemy jednocześnie podziękować naszemu obecnemu dostawcy, który nadal będzie naszym partnerem przez najbliższe lata” – dodaje Martin Whitmarsh, szef Aston Martin Performance Technologies.

 

Przedstawiciele Hondy na konferencji prasowej potwierdzili, że producent nie planuje dostarczania silników żadnej innej ekipie Formuły 1.

„W trakcie poważnych zmian w naszej branży i środowisku motorsportowym, które prowadzą nas do neutralności węglowej, przywróciliśmy Honda Racing Corporation jako optymalną platformę dalszego rozwoju obecności Hondy w motorsporcie. Będziemy posiadać zrównoważone struktury naszej aktywności wyścigowej i nadal spełniać sny i dawać radość fanom motorsportu na całym świecie” – powiedział Koji Watanabe, szef Honda Racing Corporation.

Skąd ten ruch?

 

Po pierwsze trzeba zauważyć, że silnik Mercedesa, używany obecnie przez Astona Martina, odstaje od silnika Red Bull Power Trains czy Ferrari. To jednak tylko jeden powód – raczej mniej istotny.

 

Ważniejszym jest możliwość usamodzielnienia się Astona Martina poprzez umowę z Hondą, która ma dostarczać jednostki tylko dla ekipy z Silverstone. To decyzja, która może się zespołowi bardzo opłacić.

Honda w F1

 

Honda wróciła jako dostawca silników do Formuły 1 w sezonie 2015. Po trzech nieudanych latach z McLarenem, przeniosła się do rodziny Red Bulla – najpierw do Toro Rosso, potem do zespołu głównego. Od tego czasu silniki japońskiego producenta stały się jednymi z najmocniejszych w stawce.

Od 2 sezonów Red Bull jeździ na silnikach „Red Bull Powertrains”, jednak udział Hondy w ich rozwoju i produkcji nadal jest duży i tak pozostanie do 2025 roku.

A co potem? Honda zgłosiła się jako dostawca jednostek napędowych do Formuły 1 od sezonu 2023. Japoński producent miał rozmawiać z kilkoma ekipami i coraz więcej wskazuje na to, że postawi na nich Aston Martin.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi