KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of France

Nowe limity prędkości przy podwójnych żółtych flagach

 

Jeszcze bardziej restrykcyjne będą od Grand Prix Monako przepisy dotyczące podwójnych żółtych flag w Formule 1. Na co będą musieli uważać kierowcy?

Jak informuje Autosport, zmiany wprowadzane na część sezonu 2023 od GP Monako wpisują się w działania FIA dotyczące poprawy bezpieczeństwa kierowców i obsługi toru. Nowe przepisy dotyczą jazdy za samochodem bezpieczeństwa i podczas wirtualnej neutralizacji gdy powiewają podwójne żółte flagi.

Dotychczas w sytuacji podwójnych żółtych flag, kierowcy musieli „znacząco zmniejszyć prędkość, nie wyprzedzać i być przygotowanymi na zatrzymanie auta lub zmianę kierunku jazdy”. Dodatkowo w kwalifikacjach czasy uzyskiwane podczas podwójnych żółtych flag były kasowane.

Gdy podwójne żółte flagi powiewały podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa lub wirtualnej neutralizacji, kierowcy musieli jednak tylko trzymać „deltę”, a zatem nie przekraczać wyznaczonego czasu w minisektorach. To prowadziło do sytuacji, w której mogli oni jechać bardzo szybko w niektórych partiach mini-sektorów, a potem zwolnić i mimo to utrzymać się w wyznaczonej delcie. Taka sytuacja miała miejsce m.in. w pamiętnym GP Japonii 2022 gdy doszło do niebezpiecznej sytuacji z dźwigiem ściągającym auto Carlosa Sainza i wracającymi po przygodach kierowcami.

 

Od GP Monako kierowcy będą musieli trzymać określony wcześniej limit prędkości w takich sytuacjach. Według Tima Gossa – dyrektora technicznego FIA, takie ograniczenie pomoże kierowcom i zwiększy bezpieczeństwo zawodników i obsługi.

„Tym, co chcemy osiągnąć jest danie kierowcom narzędzia, które pomoże im podczas incydentów oraz poprawi bezpieczeństwo. Przez lata używaliśmy podczas neutralizacji czasów delty, które oznaczało ograniczenie czasów okrążeń” – mówi Goss.

„Kiedy na torze będzie samochód bezpieczeństwa lub będzie wirtualna neutralizacja, kierowcy są informowani na wyświetlaczach i poprzez sygnał dźwięgowy i muszą utrzymać dodatnie wartości delty. Są jednak sytuacje, kiedy mogą czasowo zwiększyć swoją prędkość i pozostać w zgodzie z przepisami. Chcemy temu zapobiec i rozszerzyć przepisy dotyczące delty. Tam, gdzie będą pokazywane podwójne żółte flagi, wprowadzona zostanie maksymalna prędkość” – dodaje.

Kierowcy dostaną wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia o podwójnych żółtych flagach, będą musieli zwolnić do wymaganej prędkości, a delta w tym obszarze nie będzie występowała.

Źródło: Autosport.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi