KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, nesQu1ck, Marek B12, Tomasz P., Gnusma, tomek.zadelek, jacek79100, Samuel Kopta, nepalczyk, Stryjek, Zdrówko, Artt, Czikane, Pepis, Dastan, jonsnow

Harmonogram

A110_R_Reveal_Tokyo_-_Laurent_ROSSI

“Niedopuszczalna amatorszczyzna” – szef Alpine ostro o swoim zespole

 

Nie gryzł się w język Laurent Rossi, szef Alpine, opisując formę zespołu Formuły 1 tej marki na początku sezonu 2023.

Alpine zalicza dość trudny start tegorocznej rywalizacji w F1. W pięciu pierwszych rundach najwyższym miejscem ekipy jest 8. Szczególnie bolesne były weekendy wyścigowe w Australii – gdzie Pierre Gasly i Esteban Ocon zderzyli się ze sobą na ostatnim okrążeniu oraz w Azerbejdżanie, gdzie zupełnie nie mieli tempa, dojeżdżając na 14. i 15. miejscu. W klasyfikacji generalnej zajmują obecnie 6. miejsce.

Przed rozpoczęciem GP Miami, gościem w studio francuskiego Canal + był Laurent Rossi, szef marki Alpine. Nie krył on rozczarowania postawą swojej ekipy.

“To rozczarowujące. Właściwie bardzo zły początek. Ten rok zaczął się od słabych wyników, a nasza pozycja w klasyfikacji generalnej nie jest warta wydawanych pieniędzy. Jesteśmy daleko, bardzo daleko od naszego celu” – grzmiał Rossi.

 

“Nie chodzi jedynie braku tempa samochodu i rygoru w osiąganiu wyników, ale również podejścia i nastawienia, które odbierają od poprzednich standardów zespołu” – dodaje Francuz.

W sezonie 2022 Alpine towarzyszyło duże zamieszanie kadrowe związane z odejściem Fernando Alonso, chęcią zakontraktowania Oscara Piastri i wyborem alternatywy za niego.

Obecny skład francuskiej ekipy stanowią Pierre Gasly i Esteban Ocon, a żaden z nich nie wyrasta na wyraźnego lidera zespołu.

“I nie chodzi o jedno grand prix ponieważ – i przykro mi to mówić – było sporo amatorszczyzny, która prowadziła do tak słabych wyników. To było przeciętniactwo, a ostatni wyścig w Baku był niesamowicie podobny do tego w Bahrajnie. To nieakceptowalne” – dodaje Rossi.

 

Zdaje on sobie sprawę, że błędy się zdarzają, ale boi się, że Alpine nie uczy się na tych już popełnionych.

“Każdemu może zdarzyć się błąd, ale podstawową zasadą jest, by wyciągać po nich wnioski. A kiedy popełniasz ten sam błąd dwa razy, oznacza to, że nie uczysz się i nie bierzesz odpowiedzialności za to, co robisz. To nieakceptowalne” – mówi Laurent Rossi.

Klasyfikację generalną Formuły 1 w sezonie 2023 znajdziecie tutaj.

Źródło: planetf1.com
fot. Alpine

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: “Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 14 marca:
godz. 2:30 – FP1
godz. 6:00 – FP2

Sobota, 15 marca:
godz. 2:30 – FP3
godz. 6:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 16 marca:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi