KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławomir Kidziński, jacek79100

Harmonogram

blank

Wyniki

Kwalifikacje Monako

Mistrzowie świata pokazali geniusz, Leclerc z tym inżynierem im nie dorówna

 

To była jedna z najciekawszych sesji kwalifikacyjnych w Formule 1 w ostatnich latach. Trzej mistrzowie świata walczyli o pole position i ostatecznie dzieliła ich 1 dziesiąta sekundy. Każdy z nich musiał dać z siebie wszystko. Przeczytajcie podsumowanie!

Wyniki

 

Wyniki kwalifikacji GP Monako 2023 f1

Skrót

Czasy sektorów

Zapewne wzrok większości z Was skierował się od razu do 3. sektora i wyniku Maxa Verstappena, ale zwróćcie uwagę na pierwszy sektor i prawie 0,15 sekundy przewagi Fernando Alonso nad Maxem Verstappenem. W drugiej części toru również Hiszpan był najszybszy, ale miał ogromną stratę w ostatniej części.

 

sektory kwale monako 2023

Najwyższe prędkości

Rekordzistą dziś Sainz, ale cała stawka różniła się o zaledwie 5,2 km/h.

Maksymalne prędkości kwale monako 2023

Ode mnie

 

To naprawdę były znakomite kalifikacje. I nie trzeba było do nich kilku wypadków, czerwonych flag czy przeszkadzania sobie kierowców. Po raz pierwszy w tym sezonie w o pole position było więcej niż dwóch kandydatów do pole position. A co najważniejsze, Max Verstappen by ruszyć jutro z pierwszego miejsca, musiał naprawdę bardzo mocno się napocić. I to jest pozytyw, dobrze rokujący na dalszą część sezonu, choć nadal pamiętamy, jak specyficznym torem jest Monako.

Red Bull był dziś jakiś nieswój i widać, że ich pakiet nie do końca pasuje na taki tor jak Monako. Bez rewelacji jechał też Max Verstappen, który nie skleił pierwszego okrążenia w Q3. Trzeba jednak docenić to, co zrobił podczas ostatniego przejazdu, a zwłaszcza w ostatnim sektorze.

 

W sekcji, którą przejeżdża się w około 18 sekund, zyskał aż 0,3 sekundy! To fenomenalny wynik. Wszystko mówi zdjęcie obręczy bolidu Holendra – obu pozdzieranych po kontaktach.

Max pojechał rewelacyjnie i musiał cisnąć bardzo mocno. A tym, który go do takiego ciśnięcia zmusił był Fernando Alonso. Hiszpan zaliczył naprawdę rewelacyjną sesję, był bardzo szybki i wykorzystał silne strony swojego auta. Rewelacyjnie się ogląda takiego zawodnika, który “cisnął jak zwierzę”, kręcił znakomite czasy a i tak wydawało się, że wszystko ma pod swoją kontrolą.

Do wyczynów obu tych panów nie nawiązali ich partnerzy zespołowi. Perez chciał udowodnić, że jest królem torów ulicznych, ale to nie był jego dzień. Dziwny i niepotrzebny błąd w pierwszym sektorze sprawił, że mocno rozbił swoje auto i jutro czeka go nie lada wyzwanie. Na innych torach awans do punktów Red Bullem nie jest czymś trudnym. Ale w Monako? Musi jutro liczyć na szczęście!

Mówi się, że w Monako bardziej liczy się kierowca. No i na przykładzie Astona Martina widać, jak wiele prawdy jest w tym powiedzeniu. Rewelacyjnie jadący Alonso obnażył wszystkie błędy i niedoskonałości Strolla. Dopiero 14. miejsce Kanadyjczyka to dość wstydliwy wynik, biorąc pod uwagę, że nie miał wyjątkowego pecha w tej sesji.

 

Nie wiem dlaczego Ferrari nadal katuje Charlesa Leclerca jego inżynierem wyścigowym, ale widać wyraźnie, że ich komunikacja jest daleka od wzorowej. Dziś popełnił kolejny błąd, który Monakijczyka będzie bardzo dużo kosztował – być może podium. Z drugiej strony Leclerc – nawet jeżeli nie miał informacji od inżyniera – nie powinien był jechać powoli w tunelu. Po raz kolejny Ferrari jednak coś zepsuło.

Carlos Sainz nie pojechał źle, choć do Leclerca trochę mu brakło. Nie spodziewałem się jednak, aby był szybki w Monako. Sukcesem jest to, że nie uszkodził auta. Jutro nie wróżę mu walki o podium w standardowych okolicznościach.

Bohaterem tej sesji jest jednak dla mnie Esteban Ocon. Trudno było się spodziewać, że Alpine może mieć tu tak szybkie auto. Czwarty czas kwalifikacji to wynik rewelacyjny, który pokazuje, dlaczego ten kierowca jest w Formule 1. Szkoda tylko jednak, że tak rzadko takie akcje w jego wykonaniu widzimy. Domyślam się, że przed weekendem siódme miejsce Pierre Gasly brałby w ciemno. Ale wobec wyniku Estebana Ocona, nie może być w pełni zadowolony.

Spodziewam się, że jutro Alpine nie będzie miało tempa wyścigowego, ale to nie musi im przeszkodzić w osiągnięciu dobrego rezultatu.

Lewis Hamilton po ssji deklarował, że świetnie się bawił i od kilkunastu lat nie doświadczył w Formule 1 tak intensywnej sesji. Jak sam stwierdził, serce podchodziło mu do gardła w końcówkach Q1 i Q2. Wyratował się jednak ostatecznie i to też cecha genialnych kierowców – w decydujących momentach potrafią dostarczyć wynik. Tę samą cechę pokazał dziś Max Verstappen.

 

Szóste miejsce Hamiltna nie jest zapewne czymś, na co liczyli w Mercedesie. Poprawki nie dały tyle – na tym torze – ile się spodziewali. Ósme miejsce George Russella to też przeciętny wynik i odnotować trzeba przegrany pojedynek ze swoim starszym kolegą.

Po raz kolejny słowa pochwały należą się Yukiemu Tsunodzie. Świetna jazda i dobry wynik w postaci awansu do Q3. To jak ostatnio jeździ Japończyk… szacun! Wcale nie tak źle wypadł jego partner zespołowy. 12. miejsce debiutanta de Vriesa w Monako to przyzwoity rezultat. Biorąc pod uwagę tempo wyścigowe jednak, nie wróżę jutro kierowcom z Faenzy rewelacyjnych wyników.

Pochwalić trzeba też McLarena. 10. i 11. pozycja wobec ostatnich wyników to coś, co biorą z pocałowaniem ręki. Z drugiej strony wyraźnie przegrali dziś z Alpine, a wyścigi dla ekipy z Woking bywają trudne w tym sezonie ze względu na awarie.

W Williamsie mogą być raczej zadowoleni z 13. i 16. miejsca, choć też widoków na punkty jutro nie ma.

Raczej rozczarowani będą 15. i 19. miejscem w Alfie Romeo, a najgorzej wyglądają nastroje w Haasie – jedynym zespole, który stracił obu kierowców w Q1.

 

Jutrzejszy wyścig, zaczynający się o godz. 15:00, powinien być bardzo ciekawy. Ryzyko przelotnych opadów popołudniu w Monako to 80%. A nawet jeżeli deszczu nie będzie to powinno być na czym oko zawiesić.

Vlog

 

O dzisiejszych wydarzeniach mówiłem również we vlogu, który obejrzycie poniżej:

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi