KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
2023 Miami Grand Prix, Saturday - Sam Bloxham

Mercedes z sidepodami już w Monako. Całkowita zmiana koncepcji

 

Doniesienia potwierdzone – Mercedes porzucił koncepcję „zero sidepods” i w Monako wystąpi już z bolidem tworzonym bardziej „na wzór” tego co przygotowały Ferrari i Red Bull.

Mercedes w 2022 roku, na początek nowych regulacji technicznych, przygotował bolid, który wyglądał zupełnie inaczej niż auta rywali i działał na innej zasadzie jeżeli chodzi o aerodynamikę i chłodzenie. Koncepcja „zero sidepods” tak szybko, jak została okrzyknięta rewolucyjną, tak szybko okazała się bardzo problematyczna.

Auto zespołu z Brackley – szybkie na papierze – miało ogromne problemy z tzw. porpoisingiem. Eliminowanie zjawiska dobijania pogarszało osiągi i w efekcie Mercedes odniósł tylko 1 zwycięstwo w sezonie 2022, kończąc sezon na 3. miejscu w klasyfikacji konstruktorów.

Ekipa postanowiła dać jeszcze jedną szansę koncepcji „zero sidepods” i z drobnymi modyfikacjami przywiozła ją również na sezon 2023. Okazało się to błędem. Nie tylko nie zmniejszyli dystansu do Ferrari czy Red Bulla, ale również stracili miejsce na rzecz Astona Martina.

W efekcie tego w zespole pojawiła się frustracja, a Lewis Hamilton zaczął otwarcie krytykować Mercedesa. Wobec słabej formy i krytyki kierowców, Mercedes postanowił jak najszybciej przedstawić aktualizację samochodu. Do Imoli wysłano „pół nowego samochodu”. Tam jednak F1 nie pojechała, dlatego poprawki zadebiutują w Monako.

 

Pierwsze zdjęcie zmian przedstawił dziennikarz Albert Fabrega.

„Pierwszy rzut oka na nowy update i nowy kierunek rozwoju w Mercedesie. U góry nowy wlot do sidepodów, szeroki, bardziej przypominający inne zespoły. To może sugerować nowe pozycje chłodnic i spore zmiany też pod spodem. Zapowiada się duży pakiet jeśli chodzi o wygląd” – komentuje były inżynier zespołów Formuły 1 oraz ekspert Viaplay, Patryk Sokołowski na swoim Twitterze.

 

Jak mówi George Russell, nowe auto „świata nie zmieni”, ale ma dać ekipie w ostatecznym rozrachunku możliwość dogonienia rywali. O tym, czy tak będzie przekonamy się już niebawem – pierwsze treningi przed GP Monako już w piątek.

Harmonogram rywalizacji w Księstwie zobaczycie tutaj.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi