KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

230041-scuderia-ferrari-miami-gp-2023-saturday

Leclerc wini siebie i ustawienia. Jest ryzyko, że wystartuje z końca

 

Po wczorajszym wypadku w Q3, Charles Leclerc jest surowy dla siebie i wie, nad czym musi popracować po weekendzie w Miami. Nie wiadomo jeszcze, z którego miejsca wystartuje do wyścigu.

Charles w piątek uszkodził bolid w 2. treningu, a wczoraj w kwalifikacjach spowodował czerwoną flagę na 2 minuty przed końcem, która zapewniła nam interesujące wyniki czasówki.

Leclerc nie uważa, że wobec częstych przygód powinien zmienić swój styl jazdy w kwalifikacjach.

„Oczywiście muszę – zwłaszcza w trakcie tych weekendów – zarządzać swoją jazdą inaczej w Q3. Tak to wygląda” – mówi kierowca Ferrari.

Według niego, przyczyną przygody w Miami mogło być coś innego, co sprawiło mu problemy w 2. treningu oraz Carlosowi Sainzowi w trzecim.

 

„Zawsze można próbować szukać wymówek w takich sytuacjach – w silnym wietrze, który był bardzo zdradliwy, ale też w ustawieniach samochodu. Postawiłem się w trudnym położeniu ponieważ chciałem bardzo agresywnego setupu na kwalifikacje, wiedząc, że tylko on pozwoli mi wycisnąć maksimum z samochodu” – przyznaje Leclerc.

„Być może poszedłem o krok za daleko i to jest coś, czemu muszę się przyjrzeć po tym weekendzie” – dodaje.

Charles mówi, że zdaje sobie sprawę ze swoich mocnych punktów oraz z tego, że ryzyko trudno jest wyeliminować.

„Jestem bardzo surowy dla siebie, ale wiem również, jakie są moje silne punkty i co przynosi większe ryzyko. Wiem, że prawdopodobnie podejmuję większe ryzyko niż inni w Q3 i dlatego zazwyczaj udają mi się te sesje. Tym razem było go jednak za dużo” – przyznaje kierowca Ferrari.

„Jestem bardzo rozczarowany sobą. Popełniłem ten sam błąd wczoraj i to nie powinno się zdarzyć. To rozczarowujące, ale jestem pewien, że w wyścigu będziemy mogli to nadrobić. Nie martwię się za bardzo” – dodaje.

 

Co z silnikiem i skrzynią?

 

Po swoim błędzie w Q3, Leclerc uderzył w bandę tyłem swojego auta, a to zawsze bardzo duże ryzyko uszkodzenia skrzyni biegów i silnika.

Najnowsze wieści mówią, że jest nadzieja, iż nie uległy one uszkodzeniu. Ferrari ma się jednak skłaniać ku zapobiegawczej wymianie tych elementów.

Jeżeli tak się stanie i zostanie wymieniona cała jednostka napędowa to Leclerca może czekać start z końca stawki lub alei serwisowej – czekamy na wieści.

Wyścig startuje o godz. 21:30. Wyniki kwalifikacji zobaczycie tutaj.

Źródło: f1i.com
fot. Scuderia Ferrari Press Office

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi