KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23

Kolejne źródło: Honda dostawcą silników do Astona

 

Wygląda na to, że Honda nie na darmo zgłosiła się jako dostawca silników do Formuły 1 od sezonu 2026. Coraz więcej źródeł mówi, że Japończycy będą dostarczać jednostki napędowe Astonowi Martinowi.

Honda wróciła jako dostawca silników do Formuły 1 w sezonie 2015. Po trzech nieudanych latach z McLarenem, przeniosła się do rodziny Red Bulla – najpierw do Toro Rosso, potem do zespołu głównego. Od tego czasu silniki japońskiego producenta stały się jednymi z najmocniejszych w stawce.

Od 2 sezonów Red Bull jeździ na silnikach „Red Bull Powertrains”, jednak udział Hondy w ich rozwoju i produkcji nadal jest duży i tak pozostanie do 2025 roku.

A co potem? Honda zgłosiła się jako dostawca jednostek napędowych do Formuły 1 od sezonu 2023. Japoński producent miał rozmawiać z kilkoma ekipami i coraz więcej wskazuje na to, że postawi na nich Aston Martin.

 

Holenderski Telegraaf informuje już bez domniemania czy znaków zapytania, że Aston Martin Honda to czekające nas od 2026 roku połączenie w Formule 1.

„Od 2026 roku Red Bull będzie jeździł na własnej jednostce, tworzonej przy współpracy z Fordem. Honda potwierdzała już, że chce pozostać aktywna w Formule 1. Od 2026 roku będzie dostarczała silniki Astonowi Martinowi, który teraz korzysta z jednostek Mercedesa oraz ze skrzyni biegów i tylnego zawieszenia tego producenta” – piszą holenderscy dziennikarz.

Co więcej, Telegraaf pisze, że umowa zostanie ogłoszona dziś w nocy polskiego czasu na specjalnej konferencji prasowej Hondy w Japonii.

Pytanie czy z tej zmiany ucieszy się Fernando Alonso, który ma raczej negatywne wspomnienia z jazdy na silnikach Hondy. Z drugiej strony może się okazać, że w 2026 roku Hiszpana nie będzie już w F1.

Jednostki napędowe od sezonu 2026 w Formule 1 mają działać na ekologiczne paliwo. 50% ich mocy będzie pochodziła z silnika elektrycznego. Nie będzie w nich MGU-H.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi