KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Grand Prix of Miami

Honda chce by Tsunoda był kandydatem do Astona

 

Czy jest możliwe, że Yuki Tsunoda zastąpi Fernando Alonso w Astonie Martinie gdy dostawcą silników ekipy z Silverstone zostanie Honda?

W tym tygodniu ogłoszono, że dostawcą silników do Astona Martina od sezonu 2026 będzie Honda. Japoński producent będzie produkował jednostki tylko dla zespołu Lawrenca Strolla przez co Aston ma zyskać większą niezależność.

Wybór kierowców ekipy z Silverstone ma być wyłączną decyzją zespołu, co podkreśla Koji Watanabe – szef Honda Racing Corporation.

„Nasze stanowisko w tej sprawie pozostaje niezmienione i myślę, że wybór kierowców wyścigowych zależy wyłącznie od zespołu. Nie jest to w gestii dostawcy silników. Zostawiamy to ekipie” – mówi Watanabe.

 

Honda dotychczas mocno wspierała karierę Yukiego Tsunody. Dzięki japońskiemu producentowi trafił on do F2, a potem do F1. Obecność Hondy w Red Bullu zwiększała potem poziom cierpliwości Helmuta Marko do Yukiego gdy ten zawodził.

Teraz Tsunoda spisuje się coraz lepiej i niekiedy mówi się o nim nawet jako o kandydacie do Red Bulla za Sergio Pereza od 2024 roku.

Honda przyznaje jednak, że chętnie widziałaby Tsunodę w Astonie Martinie.

„Jest z naszej akademii i radzi sobie bardzo dobrze. Bardzo ciekzymy się z jego osiągnięć i postępu jaki uczynił” – mówi Watanabe.

„Przed nami jednak nadal trzy lata więc jest zbyt wcześnie by mówić, co się stanie. Nie czas by o tym mówić, jednak mamy nadzieję, że stanie się kandydatem do Astona” – dodaje.

 

Co ciekawe szef Aston Martin Performance Technologies, Martin Whitmarsh jest otwarty na rozmowy.

„Jestem pewien, że nasz skład kierowców ewoluuje. Chcemy mieć dwóch najlepszych kierowców jakich tylko możemy mieć. Tsunoda musi być rozważany jako kandydat. Jestem pewien, że chciałby jeździć autem napędzanym silnikiem Hondy. Zobaczymy jaki postęp zrobi w kilku najbliższych latach i mam nadzieję, że będziemy mieli poważne rozmowy z nim” – mówi Whitmarsh.

Oczywiście jedno z miejsc w Astonie jest zarezerwowane dla Lance Strolla dopóki syn właściciela będzie chciał jeździć w ekipie. Pytanie co z miejscem Fernando Alonso, który w 2026 roku będzie miał już 45 lat.

Alonso przyznaje, że widzi się jeszcze przez kilka lat w serii, ale jednocześnie przygotowuje już Lance Strolla na bycie liderem ekipy.

Źródło: f1i.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi