KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
2023 Bahrain Grand Prix, Saturday - Steve Etherington

Hamilton wzywa do powstrzymania dominacji Red Bulla – nie tylko swój zespół



Siedmiokrotny mistrz świata, Lewis Hamilton ostrzega, że Red Bull może kontrolować rywalizację w Formule 1 przez lata, jeżeli nie dojdzie do zmian, nie tylko w jego zespole.

Red Bull wygrał wszystkie wyścigi sezonu 2023 i po 5 rundach ma 224 punkty – 122 więcej niż Aston Martin. Jeżeli tak dalej pójdzie, Red Bull może przekroczyć w tym roku barierę 1000 punktów.

Max Verstappen i Sergio Perez mają ogromną przewagę tempa dzięki konstrukcji Adriana Neweya, a niektórzy kierowcy sugerują, że Red Bull specjalnie ogranicza moc swoich silników by FIA nie zajęła się kwestią ich dominacji.

Dominacja Red Bulla bardzo nie pasuje ekipie Mercedesa i Lewisowi Hamiltonowi, który nie jest przyzwyczajony do braku wygranych. Anglik nie wygrał kwalifikacji czy wyścigu w F1 od listopada 2021 roku.

Anglik przyznaje, że w jego ekipie potrzeba zmiany myślenia by móc ścigać się z Red Bullem.

 

„Mogę tylko powiedzieć, że pracujemy najciężej jak się da by zbliżyć się do czoła stawki i walczyć z Red Bullem. To niedobrze, że nadal widzimy aż takie różnice pomiędzy zespołami. Nie wiem jakie jest rozwiązanie tego problemu na przyszłość, ale musimy zaadaptować się do tych przepisów. W innym przypadku czeka nas to samo przez lata” – ostrzega Lewis, cytowany przez planetf1.com.

Jednocześnie uważa on, że FIA i Formuła 1 również mają narzędzia by zapobiec „nudnej” Formule 1 w najbliższych latach.

„To nie jest moje zadanie by przekonywać ludzi do oglądania sportu. Mogę zrozumieć fanów, którzy uważają, że F1 jest nudna bo nie ma tu takiej rywalizacji jak w NFL czy NBA w tym momencie. Formuła 1 jako sport, próbowała zbliżyć zespoły do siebie, ale to nigdy nie działało” – mówi Hamilton, cytowany przez GMM.

Według wyliczeń ekspertów, większą od Red Bulla przewagę tempa na mecie wyścigów w ostatnich latach miewał tylko Mercedes w sezonach 2014 i 2016.

Źródło: express.co.uk, GMM
fot. Mercedes F1 Team

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi