KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

F1 Grand Prix of Australia - Final Practice

Eksperci obliczyli, ile Red Bull zyskuje na DRS-ie

 

Odkąd system DRS pojawił się w Formule 1, żaden zespół nie zdołał skonstruować go tak skutecznie, jak Red Bull w tym roku. Ile zyskują na działaniu systemu nad rywalami?

Już po pierwszych wyścigach sezonu 2023 rywale Red Bulla zwracali uwagę, że Adrian Newey tak skonstruował bolid ekipy z Milton Keynes, że jest niezwykle wydajny aerodynamicznie przy otwarciu lotki DRS-u. Nazwano ten efekt wówczas „super-DRS”.

Po Grand Prix Australii szacowano, że Red Bull w kwalifikacjach zyskuje na DRS-ie nawet 0,3 sekundy na okrążeniu. Po GP Miami, gdy Max Verstappen z łatwością przebił się z 9. na 1. miejsce, dziennikarze Sky Sports przeanalizowali kwestię DRS-u Red Bulla, przekazując ciekawe wieści od konkurencji mistrzów świata.

„Mamy DRS od 12 sezonów i w Red Bullu pomyśleli sobie: dobra, musimy znaleźć coś, co da nam niesamowitą przewagę nawet jak nie zakwalifikujemy się z pierwszego rzędu” – mówił Karun Chandhok.

 

„Pokazano mi liczby dotyczące oporu stwarzanego przez samochód na prostych. Kiedy Red Bull wciska magiczny przycisk DRS-u traci około 24-25% oporu – tak było w Baku. W tym samym czasie w innych ekipach opór spada o 14-15%. Dali kierowcom 10% dodatkowych osiągów. Nawet jeżeli Verstappen i Perez nie znajdą się w pierwszym rzędzie, mają jak przebijać się do przodu” – dodaje były kierowca F1.

Samochodem Red Bulla zachwycał się też Martin Brundle, choć zwraca on uwagę, że rywale ekipy z Milton Keynes nie wykonali znakomitej pracy między sezonami 2022 i 2023.

„Red Bull nie ma rywali. Mercedes, nie wiadomo czemu, zdecydował się trzymać koncepcji, która nie działała w ubiegłym roku. Ferrari goni za własnym ogonem. Dzięki niebiosom za Astona Martina i Fernando Alonso” – mówi Brundle.

„Red Bull po prostu dobrze wykonał swoją robotę. To genialny samochód, zwłaszcza przy otwartym tylnym skrzydle. Wówczas jest niepokonany. Cokolwiek to nie jest, to niesamowite, że czyni samochód tak mocnym” – dodaje.

Źródło: planetf1.com

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi