KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
blank

Co wiemy po piątku w Monako? W Mercedesie nowa nadzieja

 

Choć sensacji nie ma, to piątkowe treningi dają nam nadzieję na to, że reszta weekendu wyścigowego o Grand Prix Monako będzie interesująca. Zapraszam na podsumowanie.

Wyniki

 

1. trening:

Wyniki 1. treningu GP Monako F1 2023

Skrót:

2. trening:


Wyniki 2 treningu GP Monako F1 2023

Skrót:

Ode mnie

 

Zaczęło się od trzęsienia ziemi, a potem napięcie tylko rosło… No nie, tym filmowym cytatem nie da się zacząć opisu piątkowych jazd w Księstwie, ale trzeba przyznać, że wyniki pierwszego treningu były niespodziewane. Carlos Sainz jadący mega szybko i regularnie wykręca najlepszy czas, a za nim jego rodak, Fernando Alonso. Dopiero na 6. miejscu Max Verstappen, narzekający bardzo na ustawienia samochodu. Gdybym dostawał złotówkę za każde problemy Red Bulla w 1. treningu, miałbym już pewnie na dobrego kebaba.

Verstappen i Red Bull wrócili do formy w drugim treningu i nadal wydają się bardzo mocni w Monako, nawet mimo problemów. Wygląda na to, że Max „szedł wszystko” bo odstawił serio Pereza na ponad pół sekundy. Meksykanin póki co spokojnie bada teren, szykując się na kwalifikacje.


Ale nie da się przejść obojętnie wobec bardzo mocnego tempa Ferrari. To właśnie ekipa z Maranello wygląda po piątku najmocniej i najrówniej, choć Red Bull jest niemal na identycznym poziomie. Zarówno Leclerc jak i Sainz jechali dziś świetnie, choć nie ustrzegli się błędu, Bardziej kosztowny był ten Hiszpana, ale jest on mocnym sygnałem ostrzegawczym dla Ferrari – ich kierowcy mogą w każdej chwili spotkać się z bandą.

Z drugiej strony, to kiedy ryzykować jak nie tu, w Monako. Zdobycie pole position czy nawet pierwszego rzędu dałoby duże szanse na zwycięstwo, a to jest pula, o którą teraz grają takie ekipy jak Ferrari, Mercedes czy Aston Martin.

W Mercedesie Toto Wolff cieszy się, że nowe auto „przynajmniej nie jest gorsze od starego”, ale druga część wypowiedzi Toto Wolffa jest bardziej optymistyczna – auto się ich słuchało. Trzeba pamiętać, że Mercedes jest dopiero na początku drogi z nowym samochodem. I jest to początek obiecujący, który może dawać nadzieję na znacznie lepsze wyniki, choć raczej nie w Monako. Zauważył bym jeszcze fakt, że póki co znacznie lepiej z nową konstrukcją dogaduje się Lewis Hamilton i to kwestia, którą z pewnością trzeba obserwować w przyszłości.

W Astonie Martinie póki co spokój i wyczekiwanie na okazje. Są nieznacznie za Ferrari i Red Bullem, będą walczyć z Mercedesem. Przy czym pisząc o Astonie, mam raczej na myśli Fernando Alonso. Dziś w pierwszej sesji pokonał Strolla o prawie sekundę, a w drugiej o pół sekundy. Właśnie na takich torach będą wychodzić różnice między tymi kierowcami.

Zaskakująco na 5. miejscu wśród zespołów po piątku muszę umieścić McLarena. Norris pojechał dziś świetne sesje, będąc dwukrotnie w czołówce. W teorii to tor, który powinien sprzyjać ekipie z Woking, choć jednocześnie ich bolid jest w tym roku mocno nieprzewidywalny. Ale wejście do Q3 przynajmniej jednym autem nie będzie jutro zaskoczeniem.


W teorii Alpine Monako raczej nie powinno pasować, ale dziś byli w pierwszej 10-tce lub tuż za nią i wygląda na to, że wróci nam „stary, dobry” pojedynek Alpine vs McLaren. I to kolejny punkt, na który warto czekać w dalszej części weekendu.

Alfa Romeo również wygląda nieźle po piątku, przynajmniej Bottas, ale jakoś nie mam do nich zaufania, podobnie jak do kierowców Haasa, którzy dziś mieli nieco przygód i można ich typować do bycia prowodyrami żółtych i czerwonych flag w kwalifikacjach.

Słabiutko wyglądało dziś tempo AlphaTauri i chyba czeka ich kolejny trudny weekend. Najgorzej sprawy miały się w Williamsie, który nie dość, że tracił dużo czasu, to jeszcze stracił sporo części po wypadku Alexa Albona.

Jutro tematem numer 1. będzie ruch na torze. Już dziś wielu kierowców zostało przyblokowanych przez rywali i trudno się spodziewać by w kwalifikacjach – zwłaszcza Q1 i Q2 – było lepiej. Dobrze powagę sytuacji obrazuje to nagranie:


Sobota w Monako ma być suchym dniem i jeżeli popada to raczej w niedzielę popołudniu.

Vlog

 

Zapraszam na 21:15 na omówienie piątku w Monako i na Spa.

fot. Mercedes F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi