KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Nick Cassidy Gerhard Berger and Dr Helmut Marko

„Formuła 1 nie może dać się zamerykanizować”

 

Według byłego kierowcy Formuły 1 oraz współwłaściciela serii DTM, Formuła 1 robi ogromny postęp w poprawie swojej popularności w USA, ale musi uważać by nie zatracić swojego dziedzictwa.

Przedwyścigowe show, sprinty, zmiany formatów, produkcje filmowe i serialowe oraz nowości mające uatrakcyjnić show – to zmiany w Formule 1, które zaszły w ostatnich latach w serii. Są one również wynikiem ogromnego wzrostu popularności na amerykańskim rynku.

Nie wszystkie te zmiany podobają się kibicom. Według Gerharda Bergera, wieloletniego szefa serii DTM, nie wolno z nimi przesadzać.

Austriak mówi, że sport nie może zbyt oddalić się od europejskiej kultury, która zawiera w sobie nieco wyrafinowania i elegancji, które są głęboko zakorzenione w DNA Formuły 1.

„Teraz z Liberty Media za sterami, wreszcie udało nam się skusić Amerykę do Formuły 1. Cieszę się z tego. Ale Formuła 1 ma europejską kulturę i nie możemy jej naginać” – mówi były szef DTM w rozmowie z ServusTV.

 

„Ten poprawiony komponent show pod Amerykaniów, który czasem zaburza całość trochę, jest czymś, czego osobiście nie lubię – łącznie z dokumentem Netflixa” – dodaje.

Austriak docenia wysiłki serii by zwiększyć zainteresowanie Formułą 1 za oceanem i uważa, że są one skuteczne.

„Ścigaliśmy się w Ameryce już wcześniej, ale trudno było wtedy mówić o entuzjazmie tam. Byli hardcorowi fani, a na wyścigach było 30 tys. fanów. Dziś mamy 300 tys. osób w Miami i 400 tys. fanów w Austin.” – mówi Berger.

W tym roku odbędą się jeszcze 2 wyścigi Formuły 1 w Stanach Zjednoczonych – w Austin oraz w Lax Vegas. Do tej drugiej lokalizacji Formuła 1 wraca po 41 latach przerwy i ma to być powrót „z pompą”. Właśnie tam można spodziewać się największej ilości amerykańskich akcentów.

Źródło: planetf1.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi