KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team, 2nd position, on the podium

Aston broni swoich decyzji, ale Hornerowi po nich ulżyło

 

Możemy się tylko zastanawiać, jak wyglądałyby wyniki wyścigu o Grand Prix Monako gdyby Fernando Alonso zdecydował się na założenie przejściowych opon podczas swojej pierwszej wizyty w boksie.

Wielu oglądających rywalizację w Monako było zdziwionych widząc, że podczas gdy inni kierowcy zakładali opony przejściowe, Aston Martin dał na częściowo mokry tor opony na suchą nawierzchnię Fernando Alonso. Hiszpan musiał potem ponownie zjechać do boksów.

Według Christiana Hornera, gdyby Aston Martin podjął lepszą decyzję, Fernando Alonso byłby znacznie bliżej Maxa Verstappena.

„Powinniśmy byli zjechać okrążenie wcześniej po opony przejściowe. Mieliśmy wystarczającą przewagę – 9 czy 10 sekund gdy Max zjeżdżał do boksów więc nawet jakby w tym czasie stracił kilka sekund, i tak bylibyśmy na pierwszym miejscu” – mówił po wyścigu szef Red Bulla.

 

„Byłem zaskoczony widząc, że Aston Martin zakłada opony pośrednie. Zdecydowanie zdjęli z nas presję” – dodaje Christian Horner.

Mimo tych wypowiedzi i zachowania wszystkich innych rywali, Fernando Alonso był zaskoczony powyścigowymi pytaniami o zasadność zmiany opon na pośrednie.

„Nie opuściłem mojego kokpitu w trakcie wyścigu i nie miałem oglądu z zewnątrz tak jak wy. Dla mnie, w momencie, w którym zjechaliśmy na pit-stop, tor był kompletnie suchy poza zakrętami numer 7 i 8. Jak miałem założyć opony przejściowe?” – mówił Hiszpan.

„99% toru była całkowicie sucha. Zatrzymałem się po slicki, a nasza prognoza pogody mówiła o małym deszczu i małej ilości wody. Mieliśmy za nami duży margines aby w razie czego zjechać jeszcze po opony przejściowe. Może zagraliśmy ekstra bezpiecznie, nie wiem, ale półtorej minuty później wszystko się zmieniło. Na okrążeniu wyjazdobym było już bardzo mokro. Ale okrążenie wcześniej, gdy zjeżdżaliśmy, było całkowicie sucho” – dodaje.

 

Fernando nie wierzy jednak, aby w tym wyścigu dało się pokonać Red Bulla.

„Myślę, że nie mieliśmy szans szczerze mówiąc. Myślę, że mieliśmy odważną strategię. To nie jest normalne, że startując z pierwszego rzędu ruszasz na twardej oponie – przeciwnie niż lider. To pokazuje zaangażowanie zespołu i to, jak agresywnie wszyscy w Astonie próbują wygrać” – mówi Alonso.

„Wiedzieliśmy, że będą tego minusy, że strategia może zakończyć się 5. czy 6. miejscem. Ale rano dyskutowaliśmy o tym i powiedzieliśmy, że mamy już kilka podiów w tym roku i chcemy iść na całość. Nie mieliśmy jednak tempa i to jedyny problem, jaki mieliśmy w tym wyścigu, sama strategia była dobra. Nie mieliśmy jednak szans, niezależnie od warunków – Max był zawsze szybszy od nas” – dodaje kierowca Astona Martina.

Źródło: racefans.net
fot. Aston Martin F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi