KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
GP2304_085757_U1A2362

Alonso komentuje umowę z Hondą i mówi, kiedy Aston zacznie walczyć o mistrzostwo

 

Choć nie wiadomo, czy będzie jeszcze w Formule 1, gdy Aston Martin będzie napędzany silnikami Hondy, to Fernando Alonso bardzo cieszy się z ogłoszonej w tym tygodniu umowy.

Kilka dni temu ogłoszono, że od sezonu 2026 dostawcą silników do zespołu z Silverstone będzie Honda, która wówczas definitywnie zakończy współpracę z Red Bullem.

Niezbyt miłe wspomnienia ze współpracy z Hondą ma Fernando Alonso, który 3 sezony w McLarenie bardzo narzekał na silniki japońsiego producenta. Proszony o komentarz do tej umowy, Hiszpan odpowiedział w pełni dyplomatycznie.

“To bardzo dobre wieści dla zespołu, bardzo ekscytujące. Myślę, że pokazuje to zaangażowanie Astona Martina by walczyć o zwycięstwa w wyścigach i o to by w przyszłości być niezależnym zespołem, produkować własne skrzynie biegów i wszystko w aucie” – mówił Fernando Alonso przed Grand Prix Monako.

 

“To jedyna możliwa droga by naprawdę w 100% kontrolować wszystko w swoim pakiecie, w samochodzie. To świetny ruch Astona Martina. Wiecie, że jest tu chęć wygrywania i jest ku temu potencjał” – dodaje Hiszpan.

Fernando jest pod wrażeniem pracy Astona Martina i widzi korzyści działania jako zespół fabryczny. Czy jednak dopiero za 3 lata widzi on szanse dla Astona na walkę o najwyższe cele?

“W 2026 roku będziemy mieli nowe przepisy i to zawsze lepiej rozwijać swój silnik razem z nadwoziem i mieć wszystko od początku zintegrowane. Zespół fabryczny to wyłącznie korzyści, ale nie oznacza to, że Aston Martin będzie musiał czekać aż do 2026 żeby mieć szansę na walkę o mistrzostwo” – dodaje dwukrotny mistrz świata.

Źródło: f1i.com
fot. Aston Martin F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi