KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Starty Polaków (27)

Zwycięstwa i podia Polaków w weekend



Choć nasza uwaga była skupiona głównie na Portimao, to w innych seriach wyścigowych niż WEC nasi rodacy radzili sobie bardzo dobrze. Przeczytajcie raport!

NLS

 

Po dwóch zwycięstwach na Nordschleife, tym razem Kubie Giermaziakowi nie dopisało szczęście. Kierowca zespołu Walkenhorst Motorsport wywalczył 4. miejsce w kwalifikacjach najwyższej klasy SP9, w której startowało 25 załóg.

Niestety szybko po starcie BMW M4 GT3 prowadzone przez Jesse Krohna zostało uderzone przez rywala. Uszkodzenia były duże i ekipa postanowiła o wycofaniu samochodu z rywalizacji.

 

W tym samym wyścigu w klasie V6 (4 załogi) jechał Jacek Pydys. Polak wywalczył 2. miejsce w kwalifikacjach, a w wyścigu dojechał swoim Porsche 911 Carrera 991 na 3. miejscu. Jego partnerami zespołowymi byli Alexander Koppen i Sebastian Rings.

FIM EWC

 

W 1. rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata na motocyklach przed kierowcami było nie lada wyzwanie. Jechali oni na torze Le Mans (Bugatti Circuit) w 24-godzinnym wyścigu.

Wszystkie 3 załogi Team LRP Poland dotarły na metę. Na motocyklu z numerem 90 jechał Bartłomiej Lewandowski (wspólnie z Pepijn Bijsterboschem, Julianem Puffe i Domimikiem Vinconem). W kwalifikacjach zajęli oni 20. miejsce (13. w klasie EWC, w której jechało 18 motocykli), a w wyścigu dojechali swoim BMW S1000 RR na 15. miejscu (11. w EWC).

W barwach ekipy Wójcik Racing Team jechali Marek Szkopek i Kamil Krzemień, a ich partnerami byli Dany Webb i Kevin Manfredi. Jadąc Yamahą YZF – R1 wywalczyli oni 15. miejsce w kwalifikacjach (4. w klasie SST, w której jechały 34 motocykle), a w wyścigu byli na 22. miejscu (10. w SST).



Fiesta Sprint Cup

 

W 1. rundzie Ford Fiesta Sprint Cup na torze Zandvoort startował Alan Czyż. Polak zdominował rywalizację 9 samochodów, wygrywając kwalifikacje i oba wyścigi.

Mazda Mx-5 Cup NL

 

Również na Zandvoort jechał Filip Wójtowicz, który w gronie 21 aut wywalczył 7. miejsce w kwalifikacjach. W pierwszym wyścigu wywalczył podium, a w drugim był na 5. miejscu.

ESBK

 

W motocyklowych mistrzostwach superbików Hiszpanii Piotr Biesiekirski znów spisał się bardzo dobrze. Na torze Aragon Polak wywalczył 5. miejsce w kwalifikacjach w gronie 25 kierowców, zajmując 1. miejsce w kategorii SST.

W pierwszym wyścigu dojechał na 4. miejscu, wygrywając SST, w której również był bezkonkurencyjny w drugim wyścigu, dojeżdżając na 5. pozycji.



MSVT

 

W pierwszej rundzie MSVT Trackday Trophy na torze Silverstone Damian Chrupczalski wywalczył swoją Hondą Civic 18. miejsce w kwalifikacjach. Wyścigu, do którego wystartowało 40 aut, niestety nie ukończył.

Karting

 

Na torze Zuera odbyła się 1. runda Kartingowych Mistrzostw Europy w kategoriach KZ i KZ2. W tej drugiej startowało 2 Polaków w gronie 88 uczestników.

Tekst przygotowałem przy współpracy z racedriver.pl

Obaj dostali się do finału. Dawid Liwiński zajął 28. miejsce, a Karol Pasiewicz po karze 5 sekund (wykonywanie próbnego startu na okrążeniu formującym) spadł z 25. na 29. miejsce.

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi