Weekend dość dziwny, ale pozytywny zaliczył Tymek Kucharczyk na Oulton Park. Polak może być zadowolony ze swojej jazdy. Nieco mniej z tempa samochodu.
Trzeci wyścig
Znów mieliśmy w nim zamieszanie związane z warunkami. Po wcześniejszych opadach nawierzchnia przesychała, a większość kierowców zdecydowała się na start na oponach na suchą nawierzchnię. Inaczej zrobił Tymek Kucharczyk, który jadąc na pola startowe – jeszcze przed okrążeniem rozgrzewkowym – założył opony deszczowe.
Po okrążeniu dojazdowym Polak zdecydował się jednak w ostatniej chwili na zjazd do boksów i założenie opon typu slick. Tym razem aleja serwisowa nie została otwarta i Tymek finalnie ruszał jako trzeci z niej. Relatywnie była to 22. pozycja na starcie.
Tuż po starcie doszło do incydentów – rozbili się m.in. obaj partnerzy zespołowi Tymka. Kucharczyk po tych incydentach jechał na 18. miejscu – za samochodem bezpieczeństwa. Wówczas zaczęło padać. Tymek po 2 okrążeniach zdecydował się na zjazd do boksów po opony na deszcz. Był jednym z pierwszych zawodników, któzy to zrobili. Kilku innych zdecydowało się na to później wskutek czego Tymek awansował na 13. miejsce.
Najwięcej zyskiwali ci, którzy jechali na oponach, na których startowali – niektórzy zawodnicy zyskali po 12 miejsc w porównaniu ze startem i tyle samo punktów w klasyfikacji generalnej. W tym wyścigu bowiem każdy otrzymywał tyle punktów, ile miejsc zyskał w porównaniu ze startem.
Rywalizacja nie została wznowiona i Tymek dojechał na 13. miejscu. Oto klasyfikacja tego wyścigu:
Poniżej zobaczycie jego powtórkę:
Tak wygląda nieoficjalna klasyfikacja generalna po 3 wyścigach na Oulton Park:
M | Kierowca | Numer | Zespół | Punkty |
---|---|---|---|---|
1 | Callum Voisin | 35 | Rodin Carlin | 406 |
2 | Joseph Loake | 84 | JHR Developments | 393 |
3 | Alex Dunne | 22 | Hitech Pulse-Eight | 389 |
4 | McKenzy Cresswell | 16 | Elite Motorsport | 351 |
5 | Matthew Rees | 5 | JHR Developments | 309 |
6 | James Hedley | 4 | Arden VRD | 297 |
7 | Tymek Kucharczyk | 7 | Douglas Motorsport | 269 |
8 | Nico Christodoulou | 2 | Arden VRD | 219 |
9 | John Bennett | 27 | Rodin Carlin | 201 |
10 | Jarrod Waberski | 20 | Fortec Motorsport | 197 |
11 | Noah Ping | 3 | Arden VRD | 192 |
12 | Max Esterson | 42 | Fortec Motorsport | 157 |
13 | Zak Taylor | 9 | Chris Dittmann Racing | 153 |
14 | David Morales | 77 | JHR Developments | 152 |
15 | Costa Toparis | 43 | Rodin Carlin | 140 |
16 | Michael Shin | 23 | Hitech Pulse-Eight | 138 |
17 | Oliver Stewart | 17 | Elite Motorsport | 135 |
18 | Souta Arao | 21 | Hitech Pulse-Eight | 114 |
19 | Arthur Rogeon | 18 | Chris Dittmann Racing | 113 |
20 | Daniel Mavlyutov | 99 | Hillspeed | 108 |
21 | Edward Pearson | 41 | Fortec Motorsport | 106 |
22 | Gerrard Xie | 39 | Hillspeed | 100 |
23 | Lucas Staico | 11 | Douglas Motorsport | 98 |
24 | Ayato Iwasaki | 15 | Elite Motorsport | 85 |
25 | Shawn Rashid | 32 | Douglas Motorsport | 28 |
Raport z 2. wyścigu znajdziecie tutaj.
Raport z 1. wyścigu znajdziecie tutaj.
Druga runda serii 6 i 7 maja na torze Silverstone.
Ode mnie
Tymek ma do dyspozycji maksymalnie trzeci, a za pewne 4. lub 5. najszybszy bolid w stawce co sprawia, że jego wyniki na Oulton Park należy uznać za naprawdę bardzo dobre. Pomocy partnerów zespołowych raczej nie będzie miał. Ważne, aby zespół w 100% postawił na niego bo widać, że ma potencjał.