KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Saudi Arabia - Practice

Zmiana reguł w trakcie gry – kierowcy „dostali” dodatkowe silniki



Zaznaczałem to już w poprzednim wpisie, ale warto poświęcić sprawie nieco więcej miejsca. Z dnia na dzień i dość niespodziewanie okazało się, że w sezonie 2023 kierowcy F1 będą mieli więcej silników w bezkarnej puli.

Od kilku sezonów liczba elementów jednostki napędowej pozostawała niezmienna. Nic nie zapowiadało, aby w sezonie 2023 miało się to zmienić, choć festiwal kar otworzył już w drugiej rundzie sezonu Charles Leclerc, wykorzystując 3 zestaw elektroniki sterującej. Drugim kierowcą, który w tym sezonie ma już na koncie karę przesunięcia na starcie wyścigu jest Sergio Perez, który wykorzystał już 3 baterie i 3 zestawy elektroniki sterującej.

Na szczęście, żaden z kierowców nie dostał jeszcze kary za pozostałe elementy jednostki napędowej – silnik spalinowy, turbosprężarkę, MGU-H (system odzyskiwania energii cieplnej) oraz MGU-K (odzyskiwanie energii kinetycznej). Właśnie pulę tych elementów, które można wykorzystać bezkarnie, zwiększono – z trzech do 4 w sezonie. Da to ekipom większą elastyczność.

Można podejrzewać, że zwiększenie liczby wyścigów do 23 oraz sprintów do 6, a także dodanie do nich dodatkowych sesji kwalifikacyjnych to główne powody zwiększenia liczby elementów silnika.


Bez zmian pozostaje liczba baterii i elektroniki sterującej – po 2 w sezonie.

Nawet biorąc pod uwagę zwiększenie liczby bezkarnych elementów, można spodziewać się, że każdy z kierowców prędzej czy później otrzyma karę przesunięcia na starcie do wyścigu.

Tak wygląda aktualne zestawienie wykorzystania elementów silnika w sezonie 2023:

KierowcaKrajZespółICE (limit 4)TC (4)MGUH (4)MGUK (4)ES(2)CE (2)Ex (8)
Max VerstappenRed Bull Racing4444226
Sergio PerezRed Bull Racing5555435
Fernando AlonsoAston Martin4444224
Lance StrollAston Martin4444224
Lewis Hamilton>Mercedes4444225
George RussellMercedes4444224
Charles LeclercFerrari4444346
Carlos SainzFerrari4444325
Guanyu ZhouAlfa Romeo5553237
Valtteri BottasAlfa Romeo4444227
Pierre GaslyAlpine4444226
Esteban OconAlpine4444227
Alexander AlbonWilliams4444225
Logan SargeantWilliams4444225
Yuki TsunodaAlphaTauri5555337
Nyck de Vries/Daniel Ricciardo/Liam LawsonAlphaTauri4444334
Kevin MagnussenHaas F1 Team5554335
Nico HulkenbergHaas F1 Team5555236
Lando NorrisMcLaren4333227
Oscar Piastri
McLaren4444225

O innych zmianach wczoraj wprowadzonych mówię tu:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi