KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Orlen Team WRT Portimao

WRT podsumowuje Portimao, wiemy czemu Kubica miał gorsze tempo pod koniec [Wypowiedzi]



W Orlen Team WRT zdają sobie sprawę, że podium osiągnięte w Portimao to zasługa nie tylko świetnej jazdy Roberta Kubicy i Louisa Deletraza, ale także dobrej strategii i szczęścia.

Po starcie WRT było na ostatnim miejscu, a potem systematycznie kierowcy odrabiali miejsca, kończąc wyścig na 3. miejscu. Tempo auta w niedzielę było znacznie lepsze niż w poprzednie dni.

„Z pewnością podium jest dobrą nagrodą za ciężką pracę całego zespołu. Szczerze mówiąc, jest to więcej niż mogliśmy oczekiwać patrząc na cały obraz naszego tempa po kwalifikacjach. Zaliczyliśmy udane odrabianie po pierwszej godzinie wyścigu, odzyskując stratę minuty i mieliśmy bardzo mocne tempo w drugiej części wyścigu. Samochód sprawował się znacznie lepiej w wyścigu niż w poprzednich sesjach i byłem w stanie mieć dobre tempo” – powiedział Polak.

W drugiej części swojego stintu Robert miał gorsze tempo. Okazuje się, że wynikało ono z incydentu, jaki miał z autem kategorii LMGTE. Otrzymał za niego ostrzeżenie od sędziów.



„Po kontakcie z autem GT miałem mocne wibracje na przodzie, gdyż uszkodzona była obręcz koła. Samochód bezpieczeństwa pod koniec pomógł nam, ale nasze podejście do wyścigu i strategii opon było dobre. Teraz mamy 10 dni przed Spa by popracować nad tym, czego dotychczas się dowiedzieliśmy” – wyjaśnia Kubica.

Zdecydowanie najdłużej w tym wyścigu dla WRT jechał Louis Deletraz.

„Wyścig był bardzo trudny, ale dobrze odbudowaliśmy się z ostatniej pozycji na pierwszym okrążeniu do 3. miejsca na finiszu. Podczas mojego stintu musiałem robić sobie dużo miejsca na każde wyprzedzanie, nikt nie był dziś na torze miły! Powrót z tak dalekiej pozycji to spore osiągnięcie – zdobyliśmy sporo punktów, podtrzymaliśmy szanse na mistrzostwo i teraz udajemy się na Spa z pozytywnym nastawieniem” – dodał Szwajcar.



Przedostatnim czasem wyścigu dysponował Rui Andrade, który nie popisał się też na starcie.

„Zakończyliśmy weekend pozytywnie po problemach z balansem samochodu, które mieliśmy aż do kwalifikacji. Potem jednak inżynierowie wykonali niesamowitą pracę. Mój start nie był zbyt dobry, było sporo zamieszania z hypercarami obok nas, ale udało mi się odzyskać naszą pozycję startową, a potem Robert i Louis wykonali fantastyczną pracę. Mieliśmy szczęście z samochodem bezpieczeństwa pod koniec, a trzecią pozycją zmaksymalizowaliśmy nasz pakiet w ten weekend. Zrobiliśmy postęp w stosunku do Sebring i mamy nadzieję, że niebawem znów będziemy walczyć o zwycięstwo” – powiedział Rui Andrade.

Analizę 6h Portimao wraz z klasyfikacjami przeczytacie tutaj.

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!

fot. Orlen Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi