KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Abu Dhabi

Verstappen o swoim najbardziej wstydliwym momencie w F1



Max Verstappen zdradził, jaki był jego najbardziej wstydliwy moment w dotychczasowej karierze w F1. Co ciekawe, mało osób o nim pamięta.

Dwukrotny mistrz świata został o to zapytany przez Autosport. Co odpowiedział?

„Dokładnie wiem, kiedy to było. 2016 rok, Austin, gdy jechałem chyba na 5. miejscu, mając bardzo małą stratę do kierowców z 3. i 4. miejsca. Mój inżynier mówił mi, żebym cisnął teraz, mocno naciskał. Zazwyczaj w takich sytuacjach myślisz sobie, że na tym okrążeniu będziesz zjeżdżał do boksów więc przyspieszyłem. Jechałem więc i na końcu okrążenia zjechałem do boksów” – wspomina Verstappen.

„Skręciłem i wtedy zdałem sobie sprawę, że nigdy nie wezwano mnie do boksów. Nie powiedzieli mi, żebym zjechał. Pomyślałem sobie: co ja właśnie zrobiłem!” – dodaje Max.

Verstappen natychmiast zawiadomił zespół, że jest w pit-lane na wymianę opon.



„Zobaczyłem mechaników biegnących z oponami, a pit-stop trwał 8 czy 10 sekund. I tak uważam, że był bardzo szybki. Nie miało to sensu, ale po 3 okrążeniach moja skrzynia odmówiła posłuszeństwa i musiałem się wycofać. Wyobraźcie sobie, co by było gdyby nic się nie stało!” – mówi dwukrotny mistrz świata.

Verstappen musiał po wyścigu wytłumaczyć się zespołowi oraz jego doradcy, Helmutowi Marko, który rzadko jest wyrozumiały dla swoich kierowców. Max jednak mówi, że wie, jak uniknąć gniewu doradcy ekipy.

„Po wyścigu miałem rozmowę z Marko. Powiedziałem mu od razu, że schrzaniłem, popełniłem błąd. On woli, jak powie mu się od razu, że się coś zepsuło – wówczas to doceni. Nie znosi natomiast, gdy szuka się wymówek” – mówi Max.

„Jeżeli pyta cię, czemu byłeś wolny czy coś takiego, woli żebyś przyznał się do błędu” – dodaje Verstappen.

Źródło: Autosport.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi