KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
GP Belgii 2022

„Tory są aroganckie myśląc, że sama historia zapewni im F1”



Stefano Domenicali bezpośrednio mówi zasłużonym w Formule 1 torom, że sama historia nie wystarczy by być w kalendarzu Formuły 1.

W sezonie 2023 będziemy mieli 23 wyścigi w kalendarzu F1, a w przyszłym roku prawdopodobnie 24. Jest to maksymalna liczba dozwolona porozumieniem Concorde.

„Myślę, że 24 wyścigi to dobra liczba, a miks kontynentów, który mamy, wygląda dobrze. Oczywiście to nie sekret, że nadal chcemy rozglądać się za szansą odwiedzenia Afryki ponieważ jest to jedyny kontynent, którego brakuje” – mówi Domenicali.

W ostatnich latach takie grand prix jak Monako, Belgii czy Hiszpanii musiały mocno walczyć by nadal być w kalendarzu Formuły 1. O ile Hiszpanii i Monako się udało, o tyle nie jesteśmy pewni, czy w 2024 roku kierowcy F1 wrócą na tor Spa.



Szef Formuły 1 został wprost zapytany o balans pomiędzy starymi, klasycznymi torami a nowymi obiektami ulicznymi. Nie patyczkował się odpowiadając.

„Dlatego rozmawiamy z tzw. historycznymi grand prix i skupiamy się w tych rozmowach nad zrozumieniem, jaka jest wizja przyszłości. Bycie aroganckim i wiara, że masz zagwarantowaną przyszłość w F1 ponieważ wyścig odbywa się u ciebie od 100 lat nie wystarczy” – mówi Domenicali.

„Myślę, że to jest moment dla wszystkich by zrozumieli, że nie rozgrywany z nikim żadnych gierek. Jesteśmy otwarci i transparentni i mówimy, że jeżeli chcą być w kalendarzu, muszą robić rzeczy, które według nas są dobre dla nich i dla nas jako F1” – dodaje szef F1.



Domenicali mówi, że w ostatnich latach wiele historycznych obiektów zdało sobie sprawę, że ich pozycja się zmieniła.

Obecny kalendarz zawiera 3 rundy w Stanach Zjednoczonych – w Miami, Las Vegas i Austin. Domenicali odpiera jednak zarzuty, że wpływa to negatywnie na inne lokalizacje i cały układ torów w F1.

„Każdy wyścig – nie tylko w Ameryce – ma własną osobowość, jakość, innych fanów. Nie widzę tu żadnej kanibalizacji bo każdy jest inny, wszystko jest inne, te eventy są różne. Nie widzę tu żadnego problemu” – powiedział Domenicali.

Źródło: motorsportweek.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi