KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Qatar - Practice

Szef zespołu F1 jednym z najnowszych miliarderów



Forbes opublikował listę 10 nowych miliarderów z branży sportowej. Znalazł się na niej szef zespołu Mercedesa Formuły 1, Toto Wolff. Skąd taki majątek u mającego polskie korzenie Austriaka?

Życiorys Toto Wolffa mógłby być scenariuszem na to, jak bez wielkich pieniędzy, a samym talentem i pracą dojść na szczyt. Mimo że nie pochodził z bardzo bogatej rodziny, wszedł do świata motorsportu i się w nim zadomowił.

Wolff wyścigami zainteresował się bardzo późno bo dopiero w wieku 17 lat, ale szybko zrobił postępy w czasach, gdy jeszcze pieniądze nie były najważniejsze. Po występach w Austriackiej i Niemieckiej Formule Ford w latach 1992 – 1994, wygrał w 24h Nurburgring i dostał ofertę z Saubera w Formule 1 by zastąpić tam Karla Wendlingera. Wolff odmówił, wiedząc, że nie będzie miał większych szans na pozostanie w serii po jednorazowym występie i bez budżetu. W późniejszych latach zaliczał jeszcze pojedyncze występy wyścigowe i rajdowe.



Po porzuceniu kariery sportowej, przez kilka lat pracował w bankowości, a w 1998 roku zajął się na poważnie inwestowaniem – przede wszystkim w spółki związane z internetem, telekomunikacją i komputerami. To był strzał w dziesiątkę. Wolff pomagał „szczęściu”, cały czas kształcąc się w ekonomii i biznesie.

W 2006 roku Wolff kupił 49% udziałów w HWA AG czyli firmie, która przygotowywała program DTM dla Mercedesa oraz rozwijała silniki F3.

3 lata później Austriak pojawił się w F1, nabywając 15% udziałów w Williamsie. W 2013 roku kupił – wspólnie z Nikim Laudą – 1/3 udziałów w Mercedesie i ma je do dziś. Jest też udziałowcem (1%) Astona Martina oraz managerem niektórych kierowców – w przeszłości np. Valtteriego Bottasa.

Rosnąca popularność Formuły 1, a co za tym idzie wzrost wartości zespołów serii sprawiły, że w roku 2023 wartość majątku Wolffa przekroczyła miliard dolarów.

fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi