KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Formula 1 2022: Monaco GP

Steiner o Schumacherze: Nie zdawał sobie sprawy z powagi sytuacji



Już niebawem ukaże się „Driving to Survive”, dzieło będące swoistym dziennikiem Gunthera Steinera, szefa Haasa w Formule 1.

W książce tej nie mogło zabraknąć tematu Micka Schumachera, który przez większość sezonu 2022 nie był w stanie zdobyć punktów, a do tego powodował ogromne koszty dla zespołu, ciągle rozbijając bolid. Jak wylicza Steiner, jego wypadki kosztowały zespół 2 mln dolarów.

„A teraz przechodzimy do Micka… Jezu, od czego by tu zacząć… Gdy pierwszy raz w sezonie kierowca rozbija samochód ze względu na błąd ludzki, musisz o tym zapomnieć. Ostatecznie to jedna z tych rzeczy, typu `shit happens`. Gdy zdarzy się to drugi raz, mówisz: Chwila, coś tu jest nie tak” – pisze Steiner.

„Koszty i skutki, jakie ma to na nasze szanse punktowania to jedno, ale co z zagrożeniem dla kierowcy i innych ludzi? Nikt o tym nie wspomina. Mógłbym jeszcze wiele o tym mówić, ale ostatecznie mieliśmy dobry samochód w tamtym sezonie i skończyły się wymówki na takie rzeczy” – dodaje szef Haasa.

Otwarcie przyznaje on, że w trakcie sezonu rosło zniecierpliwienie – nie tylko z powodu wyników Micka, ale również jego wypadków.



„Czy on się znów rozbił Gunther? – zapyta mnie zarząd. Jaki jest sens posiadania dobrego samochodu, kiedy nie zdobywasz punktów i cały czas złomujesz auto? Co ja mam im wtedy odpowiedzieć?” – pyta retorycznie Steiner.

„Posiadanie szybkiego samochodu szybko przerodziło się w obusieczny miecz dla mnie, a głównym powodem było to, że cały czas je rozbijaliśmy, czy raczej powinienem powiedzieć: jeden kierowca rozbijał. Kierowca, który nie zdobył żadnego punktu – jako jeden z dwóch w stawce” – dodaje Włoch.

Steiner ma duży żal do wujka Micka Schumachera, Ralfa oraz niemieckich mediów, którzy bardzo mocno krytykowali go za brak wsparcia kierowcy. O swoich relacjach z Ralfem Steiner mówi, że „już nie istnieją”.

Co ciekawe, Steiner sugeruje, że Mick niezbyt przejmował się swoimi wypadkami, zwłaszcza tym w Monako.

 

„Nie mówię, że nikt w zespole nie popełnia błędów. Wszyscy popełniamy. Ale Mick zdawał się nie dostrzegać powagi sytuacji, przynajmniej publicznie. I to też było niepokojące. Wypowiadał się jakby to była zwykła rzecz i niczyja wina. Jeżeli coś spie*dolisz, przyznaj że spie*doliłeś, przeproś i staraj się poprawić. Każdy musi tak robić. Choć wolałbym żeby po prostu przestał się rozbijać” – mówi szef Haasa.

„Wytłumaczeniem Micka na wypadki było to, że aby mógł jechać szybciej, musiał podejmować większe ryzyko, a wówczas taki wypadek może się zdarzyć. Jasne, to może być przyczyna wypadku, ale nie jest to żadne wytłumaczenie. Co chciał tym osiągnąć? Zgodę na podejmowanie większego ryzyka w wyścigach, z którym nie umie sobie poradzić?” – dodaje Steiner.

„To jak mocno kierowca może naciskach w samochodzie zależy od jego talentu i zdolności. I za to odpowiadał Mick. Na litość boską, jest kierowcą Formuły 1, jest na szczycie motorsportu!” – kończy ten fragment Steiner.

Premierę Driving to Survive w Polsce zaplanowano na 26 kwietnia. Można ją już kupować w przedsprzedaży, a opcje zakupu zobaczycie poniżej. Egzemplarze książki będą też do wygrania w konkursach na blogu.


Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi