KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Formula 1 2022: British GP

Steiner o rozmowie z Mazepinem przed sezonem 2022 i jego ciężkim dniu



W najnowszej książce Gunthera Steinera – „Surviving to drive”, szef Haasa zdradza, jak wyglądał jego dzień po napaści Rosji na Ukrainę.

Książka „Surviving to Drive” to swoisty dziennik szefa Haasa z ubiegłego roku, pełnego wydarzeń dla amerykańskiej ekipy. Tak opisuje on 24 lutego 2022 roku:

„Jezu Chryste, co za dzień! Muszę to wszystko spisać by nie zapomnieć. Obudziłem się z wieściami, że Rosja napadła na Ukrainę. Świetnie! Oczywiście jest mi przykro z powodu ludzi, których to bezpośrednio dotknęło, ale mogę patrzeć jedynie na własne podwórko” – zaczyna Steiner.

„Jeżeli chodzi o motorsport to wszystkie oczy są w tym momencie zwrócone na nas. Nie włączyłem nawet telefonu bo wiedziałem, że tego ranka będzie dzwonił jak szalony. Kiedy ostatecznie to zrobiłem, miałem ponad 100 wiadomości i około 70 nagrań” – dodaje szef Haasa.



Pierwszą osobą, którą spotkał po wejściu do padoku był jeden z inżynierów Haasa, który… rozbawił go.

„Gunther, tylko Haas mógł mieć rosyjskiego kierowcę z rosyjskim sponsorem na starcie wojny przez Rosję co sprawia, że wszyscy na świecie nienawidzą Rosji” – powiedział szefowi Haasa jego pracownik.

„Prawie zmoczyłem spodnie. Ma jednak rację. Ciążyła na nas jakaś klątwa” – kontynuuje Steiner.

Potem przyszedł czas na obowiązki.

„Musiałem odbyć bardzo trudną rozmowę z Nikitą Mazepinem, naszym kierowcą. Wiem, że jego ojciec, Dmitry jest większościowym udziałowcem naszego głównego sponsora, Uralkali i jednocześnie bliskim człowiekiem Władimira Putina i, koniec końców, nie chcę by nasz zespół był kojarzony z kimś, kto zaczyna je*aną wojnę, wiecie?” – pisze Steiner.



„Nikita powiedział, że nie interesuje go polityka i chce tylko jeździć. Rozumiałem i doceniałem co mówił, ale to sprawa większego kalibru. Było bardzo trudne dla wszystkich. Wszystko, co mówiono o nas od początku inwazji było opinią i to nieubłaganą. Dwie rzeczy, które łączą każdego dorosłego to opinia i tyłek. Kiedy te dwie rzeczy się spotykają, pojawiają się bzdury” – kontynuuje szef Haasa.

„Poszedłem do biura na spotkanie zarządu. Chcieli wiedzieć, co sądzę o sprawie jako szef zespołu. Więc powiedziałem im – pozbądźmy się brandingu Uralkali. Zmieńmy malowanie na białe i powiedzmy to całemu je*anemu światu” – kończy Steiner.

Szef Haasa zaznacza, że jeżeli zostawiliby branding Uralkali to zostaliby „ukrzyżowani przez media, fanów i FIA.

„To byłoby samobójstwo, a ja miałem już dość” – zaznacza Steiner.

Jego książka będzie miała premierę 26 kwietnia. Poniżej opcje przedpremierowego zakupu:




Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi