KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team, 3rd position, waves from the podium

Spokój, przekleństwo i szybkie myślenie – jedziemy GP Australii z Fernando Alonso



Trzecie miejsce w trzecim wyścigu z rzędu. I po raz drugi w tym sezonie przygotuję dla Was stenogram z jazdy Fernando Alonso. Ponownie jego komunikację z inżynierem cechowały spokój i wiele informacji.

Alonso

W trakcie okrążenia formującego Fernando proszony jest o rozgrzewanie hamulców. Tuż po starcie wydaje niezrozumiały komunikat. Po chwili na tor wyjeżdża samochód bezpieczeństwa i inżynier informuje o tym Fernando, prosząc o powtórzenie komunikatu.

„Ktoś uderzył mnie z tyłu w zakręcie 3. To było jak proste uderzenie w środek. Samochód wygląda OK” – mówi Alonso. „Przyjąłem, przyjrzymy się temu” – mówi inżynier i wydaje polecenia zmiany ustawień oraz pracy nad hamulcami.

Inżynier informuje Fernando, jaka jest jego sytuacja, na którym jest miejscu, kto jest przed nim i zanim na jakich oponach.



„Perez zjechał do boksów, zamienił opony, jest ponownie na twardych oponach, prawdopodobnie będzie próbował dojechać do nich na końca” – mówi inżynier. Przed wznowieniem Alonso dostaje też polecenia zmiany ustawień.

Po wznowieniu Fernando dopytuje, kiedy będzie możliwe użycie DRS-u. Hiszpan był w tym momencie za swoim rodakiem, Carlosem Sainzem. Alonso będzie dostawał reguladnie informacje na temat rywali.

Na 8. okrążeniu wyjedzie samochód bezpieczeństwa po wypadku Albona. Fernando znów otrzyma polecenia zmiany ustawień oraz informację, że na torze pracują ekipy. Bardzo ciekawa będzie wiadomość, że czujnik w prawym tylnym kole bolidu Hiszpana zawiódł i ma on go ignorować. Inżynier mówi, którzy kierowcy zdecydowali się na zjazd do boksów.

Dużo pracy Fernando poświęca na dogrzewanie hamulców w trakcie jazdy za samochodem bezpieczeństwa. Potem następuje informacja o czerwonej fladze.

Po powrocie do samochodu Fernando przekazywane są wszystkie niezbędne informacje, dostaje też polecenie dogrzewania opon. „Zapewne o tym pamiętasz, ale przypomnienie być nie przekroczył linii na wyjeździe z boksów” – mówi inżynier.



Fernando pyta, czy może uruchomić auto z pit-limiterem. Fernando nie wie, kiedy jego pit-limiter jest włączony i inżynier instruuje go co ma zrobić.

Podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa, Fernando zgłasza, że Hamilton jest bardzo daleko od samochodu bezpieczeństwa. „Myślę, że możemy go wyprzedzić, powiedzcie Verstappenowi żeby go wyprzedzić” – mówi Fernando, ale inżynier wyjaśnia mu, że światła na samochodzie bezpieczeństwa zgasły i Lewis może tak robić.

Przed startem Fernando dostaje informację, że tylko 2 auta są na oponach pośrednich. Już po ruszeniu z pól inżynier ostrzega kierowcę o śliskim torze, a następnie podaje informację o pozycji i tempie rywali oraz wydaje polecenia zmiany ustawień. Informacji do Fernando na temat rywali jest bardzo dużo.

Fernando pyta inżyniera, co ma robić, a ten zdaje mu relację z aktualnej strategii, mówiąc, że obawiają się jadącego z tyłu Russella. „Tak, również go obawia”.

Po awarii George Russella mamy wirtualną neutralizację i Alonso dostaje o tym informację. Inżynier prosi go, by na prostej startowej trzymał się lewej strony w obawie o olej pozostawiony przez Russella na prostej. Fernando jest też proszony o dalszą pracę nad hamulcami. Inżynier przekazuje mu aktualną pozycję na torze i sytuację rywali.

Alonso nadal dostaje bardzo dużo informacji na temat rywali i ciągłe prośby o dbanie o odpowiednią temperaturę opon. „Kiedy Sainz wyprzedził Gasliego?” – pyta Fernando i dostaje informację, że zarówno Strolla jak i Gasliego wyprzedził w zakręcie 3.



Fernando jest proszony o podanie swojego „statusu”, a zatem tego, jak bardzo naciska i odpowiada, że wynosi „3”. Pytany o zmiany ustawień przedniego skrzydła, Fernando mówi, że trudno jest wyczuć, bo przede wszystkim stara się dbać o opony.

„Czy w razie wyjazdu samochodu bezpieczeństwa, chciałbyś zjeżdżać po nowe opony? Straciłbyś 5 miejsc jeżeli nikt inny by nie zjechał” – pyta inżynier kierowcę na 37. okrążeniu. „Trudno ocenić. Ile zostało?” – pyta Fernando i dostaje informację, że 22 okrążenia.

Fernando mówi, że trudno jest być blisko innego samochodu i dopytuje, gdzie są Lance Stroll i Sergio Perez. „Lance jest na P6, Perez utknął w pociągu DRS, nadal jest 9. i nie jest zbyt szybki” – odpowiada inżynier.

Alonso dopytuje o różnice do rywali i dostaje instrukcje wraz z kolejną prośbą o dbanie o opony. Na 13 okrążeń przed końcem inżynier informuje kierowcę, że Perez wyprzedził kilka samochodów, ale nadal traci 11 sekund do Fernando.

Na 54. okrążeniu inżynier informuje o żółtych flagach, a potem o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. „Wszyscy pozostali na torze, nie ma zagrożenia więc nie podejmuj żadnego ryzyka” – mówi inżynier, prosząc również o dbanie o opony.

baner mubi blog do wpisu

Niedługo potem pada informacja o czerwonej fladze. „Co???” – pyta z niedowierzaniem Fernando. „Tak… czerwona flaga, 2 okrążenia do końca” – mówi inżynier.

„Spróbujcie schłodzić silnik, był gorący” – mówi Fernando przed wyjściem z auta.

Gdy Hiszpan do niego wróci, dostaje polecenia i informacje. Sam zapyta, gdzie jest osoba z rozrusznikiem do uruchomienia auta z zewnątrz. Inżynier odpowie, że kierowca sam będzie musiał odpalić auto. „Tak, ale zawszę chce mieć rezerwową opcję, zawsze. Proszę” – odpowiada przezornie kierowca Astona Martina.

Inżynier potwierdza, że będziemy mieli do czynienia ze stojącym startem i prosi kierowcę o rozgrzewanie opon.

Następuje start, Fernando zostaje uderzony przez Sainza, a po chwili inżynier mówi, że jest czerwona flaga. „Ku*wa!!!” – zgłości się Fernando. „Przykro mi stary” – odpowiada inżynier i pyta, czy są uszkodzenia. Fernando mówi, że nie ma, ale żeby to sprawdzili.

„Wszystko wskazuje na to, że wyścig jest zakończony, ale czekamy na potwierdzenie klasyfikacji. Może wezmą klasyfikację z restartu, skoro nie przejechaliśmy nawet okrążenia. Nawet to byłoby dobre” – mówi Fernando. Inżynier prosi go o zjechanie do boksów po czym kierowca wychodzi z auta.



Gdy do niego wróci, Fernando dostanie porcję informacji. Sam dopytuje, czy są na intercomie czy już w otwartym przekazie i dostanie informację, że w otwartym. „Sainz dostał 5 sekund kary” – mówi inżynier. „Eeee, normalka” – mówi z niechęcią Hiszpan. „To sprawia, że spadnie za Lance`a” – dodaje inżynier. „Tylko musi się trzymać blisko niego” – mówi Fernando.

Po krótkiej dyskusji na temat wznowienia i ustawień początkowych, Fernando wyjeżdża na ostatnie okrążenie.

„P3 chłopie, brawo. Dużo się działo w tym wyścigu” – mówi inżynier do Alonso. „Brawo chłopaki, fantastyczny rezultat dla zespołu” – mówi Hiszpan, dopytując, na jakich ustawieniach ma jechać.

„Jak dużo punktów zdobyły Mercedes i Ferrari?” – pyta Alonso, a inżynier mówi mu, że Ferrari 0 bo Sainz był 11. Dodaje też informację o czerwonej fladze – ta pojawiła się w związku z wejściem ludzi na torze i Fernando zostaje ostrzeżony przed nimi.

patronite

Inni

 

Tak przedstawiały się komunikaty wszystkich kierowców na mecie GP Australii.

Takie zestawienie najlepszych komunikatów z całego weekendu wybrała Formuła 1.



A to najlepsze onboardy z GP Australii 2023.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi