KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Alpine aku F1

Ryzykowny eksperyment, wielkie kłopoty Alpine i wizja chaosu



To pierwszy w historii Formuły 1 weekend wyścigowy, w którym zaplanowano tylko jeden trening. Opinie kierowców po nim mogą być różne, jednak miło tej sesji na pewno nie będzie wspominał zespól Alpine.

Kilka lat temu czas trwania treningów skrócono do jednej godziny. A gdy przed kwalifikacjami trening jest tylko jeden to praca nad ustawieniami, z którymi trzeba przejechać 2 sesje kwalifikacyjne i 68 okrążeń sprintu i wyścigu ogranicza się niemal do zera.

Zwłaszcza widoczne było to na ulicznym torze w Azerbejdżanie, w który trzeba się „wjeździć” więc wszyscy zaczynają z setupem korzystnym dla kierowców – bez eksperymentów. Dodatkowo, przed tegorocznym wyścigiem na całej nitce toru wymieniono nawierzchnię, co sprawiło, że zawodnicy musieli ją wyczuć.

Dodajmy do tego sporo poprawek przywiezionych przez zespoły do Baku. I wszystko jest w miarę fajnie, jeżeli zaczniesz sesję bez problemów. Ale tak nie było. W obu Mercedesach były problemy z hamulcami, wstrzelić nie mógł się też Max Verstappen, przestrzelał Charles Leclerc, sesję przedwcześnie zakończył Kevin Magnussen, a Fernando Alonso miał problem techniczny.

 

Najgorzej mieli jednak w Alpine. W aucie Pierra Gasly doszło do pożaru, kierowca długo z nim jechał próbując ugasić go powietrzem i szukając miejsca z porządkowymi z gaśnicami blisko toru. Doszło do dużego pożaru, z auta długo się dymiło. Jeszcze po zakończeniu sesji auta Francuza nie było w garażu i jest wątpliwe, czy uda mu się wystartować w kwalifikacjach.

Jakby tego było mało, problem techniczny – z silnikiem – miał Esteban Ocon.

Przerwana na kilkanaście minut sesja to spory problem. Z jednej strony zabiera to czas kierowcom i inżynierom na pracę nad ostawieniami, ale z drugiej sprawia, że wyniki mogą być bardziej nieprzewidywalne – a tego potrzebujemy. Paradoksalnie, przy braku dopracowanych ustawień, więcej może zależeć od umiejętności kierowcy na torze – tym jak szybko poznaje auto i tor, jak się odnajduje.

Eksperyment w Baku będzie można ocenić dopiero po kwalifikacjach, które mogą być chaotyczne i można spodziewać się wielu przerw. Nie wszyscy dadzą radę pokonać czyste okrążenia i to sprawi, że w niedzielnym wyścigu będzie ciekawie – a właśnie do niego się dziś kwalifikujemy.



Oto wyniki pierwszego treningu:

Wyniki 1. treningu GP Azerbejdżanu 2023 f1

Relacja live z kwalifikacji ruszy około godz. 14:20. Zapraszam już teraz!

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi