KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

2023 Australian Grand Prix, Friday - Jiri Krenek

Russell o Red Bullu: Ukrywają swoje prawdziwe tempo



Red Bull nie pokazuje prawdziwej szybkości swojego tegorocznego bolidu Formuły 1, żeby nie zmieniono przepisów technicznych na jego niekorzyść.

Takim podejrzeniem podzielił się jeden z głównych rywali kierowców mistrzowskiego zespołu, George Russell (Mercedes).

Red Bull zdominował zmagania w najważniejszej serii wyścigowej świata po rewolucji technicznej, która weszła ubiegłego roku. W sezonie 2022 lider ekipy Max Verstappen obronił tytuł wygrywając rekordowe 15 wyścigów (z 22) i gromadząc prawie o połowę punktów więcej niż najgroźniejszy konkurent Charles Leclerc (Ferrari). W sezonie 2023 Holender znowu rozdaje karty. GP Bahrajnu i GP Australii zwyciężył, a w Arabii Saudyjskiej finiszował drugi mimo startu z odległego pola (spowodowanego awarią samochodu dzień wcześniej).

Russell: Prawdziwa przewaga to 0,7 sekundy

Na pojedynczym okrążeniu w  kwalifikacjach przewaga Czerwonych Byków wynosi około 0,2 – 0,3 sekundy. Czyli nie tak dużo. Jednak według Russella granatowy bolid jest w rzeczywistości jeszcze szybszy o mniej więcej pół sekundy, tylko najlepszy team to ukrywa. W obawie przed ruchami F1 i ustalającej przepisy FIA, przeciwdziałającymi dominacji jednego zespołu.



„Na pewno nie pokazują wszystkiego”. – mówi Brytyjczyk w rozmowie z BBC. „Sądzę, że niemal wstydzą się odkryć swój pełen potencjał, bo czym szybsi się wydają, tym bardziej Formuła 1 będzie starała się ich jakoś przyhamować”.

Zobacz także: Rewelacyjne porównanie tempa 4 najlepszych bolidów w GP Australii

„Realistycznie patrząc myślę, że mają prawdopodobnie 0,7-sekundową przewagę nad resztą stawki”. – szacuje.

„Nie wiem, jak prezentuje się różnica w szybkości na ten moment, ale Max nie ma powodu, by cisnąć. Red Bull też nie”.

„Będąc uczciwym wobec nich, wykonali naprawdę wspaniałą robotę. Nie można im tego odmawiać. Bez wątpienia musimy się poprawić”.



Marko: Rywale się zbliżyli

Red Bull twierdzi co innego. Należący do ścisłego kierownictwa ekipy Helmut Marko przekonuje nawet, że konkurencja odrabia straty – czego dowodem ma być wynik w ostatnim wyścigu drugiego zawodnika zespołu Sergio Pereza. Po wypadku w czasówce Meksykanin startował z alei serwisowej i zdołał przebić się „tylko” na piąte miejsce. Czerwone Byki pierwszy raz tego roku nie zaliczyły dubletu.

„Widać, jak blisko jest, kiedy tylko wydarzy się coś drobnego. Zawsze mówiono, że mamy przewagę jedynie gdy wszystko idzie gładko. Nasi rywale, Aston Martin, Ferrari i Mercedes, poczynili postępy”. – komentuje 79-letni Austriak dla niemieckiej edycji telewizji Sky.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródła: PlanetF1, BBC, Sky Deutschland

fot. Mercedes F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi