KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

WRT zespół

Rollercoaster WRT: Chwalą strategię, a Kubica przestrzega przed Le Mans



W pewnym momencie tego wyścigu w garażu Orlen Team WRT nie panował zbyt dobry nastrój. Tracąc półtorej minuty i jadąc na przedostatnim miejscu nie poddali się jednak, zastosowali świetną strategię i wygrali dzięki świetnej jeździe kierowców. Jak komentują wyścig 6h Spa?

Po domowym zwycięstwie belgijska ekipa ma prawo do dużego zadowolenia i widać to w wypowiedziach członków zespołu. Bardzo zadowolony z postawy obu swoich aut był Vincent Vosse, szef WRT.

„Zrobiliśmy to! Ale to był naprawdę trudny wyścig do zrozumienia i zarządzania. Musieliśmy mierzyć się z wieloma zmianami strategii. Ostatecznie byliśmy w odpowiednim czasie i odpowiednim miejscu. Wyglądało na to, że samochód #31 może wygrać, potem, że żaden, a finalnie triumfowało auto #41. Ale udowodniliśmy, że konkurencyjne są oba auta. Rui, Louis i Robert są szczęśliwi i ja cieszę się razem z nimi. Drugi zespół jest nieco zawiedziony, ale to normalne. Dobrze, że wygraliśmy i jesteśmy drudzy w mistrzostwach, 8 punktów za liderami przed Le Mans” – powiedział Vosse.

Wyścig ten rozpoczął Rui Andrade, który na starcie spadł z 2. na 9. miejsce. Potem miał jednak naprawdę dobre tempo i odrobił część swoich strat, co jest pozytywne przed kolejnymi rundami.

 

„Jestem ekstremalnie szczęśliwy z powodu tego zwycięstwa. Nie sądzę, że ktokolwiek w zespole przed ostatnią godziną wyścigu sądził, że będziemy walczyć o zwycięstwo. Pokazuje to, że to był szalony wyścig. Przy zmiennych warunkach, samochodach bezpieczeństwa i wypadkach wykonaliśmy jako zespół perfekcyją pracę pod względem strategii, a Louis i Robert dołożyli tego znakomitą pracę za kółkiem. Myślę, że mój wyścig był dobry, wróciłem z 9. miejsca a trzecie. Samochód byl bardzo mocny, nie poddaliśmy się – zwłaszcza po pierwszym samochodzie bezpieczeństwa, gdy byliśmy 1,5 minuty z tyłu. To bardzo dobry wynik jeżeli chodzi o klasyfikację generalną oraz przygotowania do Le Mans” – stwierdził Rui Andrade.

Po nim auto przejął Louis Deletraz, który miał niezłe tempo i musiał dobrze współpracować ze strategami WRT by przekuć pecha podczas samochodu bezpieczeństwa w dobrą pozycję ekipy.

„Zwycięstwo to fantastyczna sprawa. Na dwie godziny przed końcem, gdy jechaliśmy na przedostatnim miejscu, trudno było uwierzyć, że możemy tu wygrać. Zespół zrobił fantastyczną pracę jeżeli chodzi o strategię i mieliśmy trochę szczęścia. Udało nam się odbudować i Robert oddawał mi samochód na czwartym czy piątym miejscu, a auto miało bardzo dobre tempo. Szczerze, jestem bardzo szczęśliwy i dumny ze wszystkich. To bardzo dobra rzecz przed 24h Le Mans” – skomentował Deletraz.



Robert Kubica wsiadł do auta jako trzeci – na nieco ponad 2 godziny przed końcem rywalizacji. Polak miał bardzo dobre tempo i wykręcił najlepszy czas swojego zespołu, realnie wprowadzając go do walki o podium i oszczędzając paliwo kiedy się dało. Na końcówkę znów oddał auto Deletrazowi i finalnie Robert jechał najkrócej z kierowców WRT.

Robert skomentował ten wyścig w swoim stylu, patrząc już na kolejne cele.

„Zawsze miło jest wygrać, to wspaniała sprawa dla całego zespołu, Ruiego, Louisa, naszych inżynierów i mechaników. Tylko Spa może oferować tak zmienne warunki. Wiele rzeczy się wydarzyło. Mieliśmy pechowy moment, ale odbudowaliśmy się i mieliśmy nieco szczęścia. Ogólnie to był mocny wyścig naszej trójki, nie poddaliśmy się, naciskaliśmy i wróciliśmy do wyścigu, oszczędzając przy tym trochę paliwa, co dało nam przewagę w końcówce. Świętujemy zwycięstwo, ale musimy pozostać skupieni przed Le Mans, które będzie najważniejszym wyścigiem” – powiedział Robert Kubica.

Klasyfikację generalną LMP2 po tym wyścigu zobaczycie tutaj.

fot. WRT Team

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi