KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
AOAC_Photo credits_2009 Richard de Klerk

Nieoczekiwana petarda – dokument o Verstappenie już na Viaplay



Podczas minionego weekendu wyścigowego włączałem sobie „do snu” dokument o Maxie Verstappenie, który miał premierę w niedzielę na Viaplay. Zaczęło się fatalnie, ale spokojnie – potem się rozkręca.

„Max Verstappen – Anatomia Mistrza” to dokument, od którego bardzo łatwo odbić się po pierwszym odcinku, który jak dla mnie był mdły, nijaki i nieciekawy. Taka zubożona wersja Drive to Survive. Na profilu Red Bulla można znaleźć więcej zakulisowych materiałów z Red Bullem niż tam.

Pomyślałem sobie – no spoko, Max został ambasadorem Viaplay, trzeba było coś takiego o nim zrobić no to zrobili, ale po co… Niby mamy jakieś rozmowy na zapleczu, niby trochę prywatnych momentów z Kelly, jakieś dodatkowe wypowiedzi itp. no ale nic widowiskowego czy ciekawego dla kogoś, kto interesuje się Formułą 1. A do tego wszystko – łącznie z GP Abu Dhabi 2021 – z jednej perspektywy – „Verstappenowskiej”.

No ale przecież recenzji po obejrzeniu jednego odcinka nie napiszę bo byłoby to nieuczciwe. Zmuszam się zatem do włączenia 2. odcinka. Jest sobota, ja spałem 3 godziny – myślę sobie: dobrze się na tym uśnie.



No i wówczas mamy zaskoczenie bo od 2. odcinka nie mogę się oderwać i nawet latam do Żony opowiedzieć jej fragmenty. O ile pierwszy odcinek był pokazany z perspektywy Maxa Verstappena, o tyle w drugim jego historię poznajemy dzięki Josowi Verstappenowi. I powiem Wam, że nie spodziewałem się aż tak osobistego odcinka. Jest w nim też coś o karierze Verstappena w seniora w F1, choć w taki sposób by pokazać również jego osiągnięcia, a nie tylko pożary i wypadki.

Nie chcę tu za bardzo spoilerować, jednak chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że Max Verstappen nie miał łatwego dzieciństwa. I nie chodzi tylko o rozwód rodziców. To, jak traktował go ojciec wiemy z wielu opowieści tych, którzy wtedy rywalizowali z Maxem w kartingu. Ja sam słyszałem dość brutalne opowieści od rywali Holendra.

I o tym w tym dokumencie się mówi. Mimo że Jos jest narratorem to absolutnie się nie wybiela, opowiadając szczerze o wychowywaniu Maxa. I głos Maxa też tam słyszymy – też dowiadujemy się o metodach Josa od 2-krotnego mistrza świata. I są to słowa wzruszające bo z jednej strony Max pamięta, że nie było mu łatwo i nie miał dzieciństwa – zwłaszcza bezstresowego – a z drugiej jest świadom, że gdyby nie ojciec, nie osiągnąłby tego, co już ma.

Z mojej perspektywy – ojca młodego „sportowca”, to był bardzo dobry odcinek, dający do myślenia. I choć nie wyciągnąłem z niego jeszcze wniosków, to z pewnością dobrze się to oglądało – i nie zasnąłem.



Zastanawiałem się, o czym będzie trzeci (ostatni) odcinek. I okazało się, że zachowana została symetria bowiem dotyczył on marki Maxa, Sophie Kumpen. Bardzo cieszę się z tego odcinka, gdyż wiele osób nie wie, że Max wyścigowe geny ma nie tylko po ojcu.

Sophie w kartingu wymiatała i nie ma tu przesady. Ona też sporo doświadczyła z rąk Josa, choć ten temat w serialu jest mocno przypudrowany. Widzimy, jak kibicuje Maxowi i jakie są ich obecne relacje rodzinne.

Wnioski

 

Chyba już taka wada serwisów streamingowych, że by trafić do szerszej publiczności, muszą najpierw wprowadzić „niedzielnych kibiców” w to, co my już wiemy, co nie jest dla nas ciekawe. Być może dlatego ten pierwszy odcinek był dla mnie tak mało interesujący, ale dla kogoś, kto będzie go oglądał za 10 lat i nie będzie pamiętał tego, co mamy teraz, będzie on konieczny.

Całość trzeba polecić, choć raczej nie jest to karta przetargowa dla tych, którzy nie mają Viaplay. Ale jeżeli ktoś ma, to zdecydowanie warto sobie w święta włączyć.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi