KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
WEC PORTIMAO -0690

Pechowa końcówka w Portimão



Po znakomitym występie w Sebring miesiąc temu, zespół Inter Europol Competition był pełen optymizmu i nadziei na kolejny dobry wynik, przed drugą rundą FIA WEC czyli Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA na torze Autódromo Internacional do Algarve niedaleko Portimão. Pomimo potencjału na miejsce na podium, polski zespół wyjeżdża z Portugalii rozczarowany dziesiątą pozycją na mecie. Przeczytajcie ich informację prasową.

Weekend rozpoczął się bardzo obiecująco, a trio Kuba Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa w prototypie Oreca #34 pokazało w piątek i w sobotę świetne tempo w niezwykle konkurencyjnej i wyrównanej stawce. W dwóch spośród trzech sesji treningowych zespół uzyskał czasy w czołowej trójce. W sesji kwalifikacyjnej Albert wywalczył bardzo dobrą czwartą pozycję startową.

Podobnie jak w Sebring, Kuba rozpoczął wyścig. Pojechał pierwszą podwójną zmianę i spisał się bardzo dobrze. Fabio wsiadł do samochodu na swój pierwszy przejazd na 44. okrążeniu i niemal cały czas plasował się blisko czołowej trójki.



Pomimo niewielkiej liczby incydentów czy wypadków na torze, stawka LMP2 pozostała w bardzo niewielkich odstępach. Około setnego okrążenia Fabio zajmował czwarte miejsce, gdy zastąpił go w kokpicie Albert na swój podwójny przejazd. Na półmetku czołowa siódemka mieściła się w zaledwie nieco ponad 20 sekundach, a trio #34 nadal walczyło o bardzo dobry wynik.

Następnie Fabio powrócił do kokpitu żółto-zielonego prototypu Oreca #34, broniąc pozycji w czołówce, zanim na około godzinę przed końcem na torze pojawił się po raz pierwszy i ostatni samochód bezpieczeństwa. Wtedy różnice ponownie się zmniejszyły, co sprawiło, że kluczową rolę odgrywały ostatnie postoje w boksach.

Na ostatniej zmianie miał jechać Albert, jednak aby wyeliminować ryzyko w trakcie ostatniego pit stopu, zespół zmienił strategię i zatrzymał Fabio w kokpicie na końcówkę wyścigu. Postanowiono także nie wymieniać opon, aby zaoszczędzić czas. Niestety, wkrótce okazało się, że zużycie opon było większe, niż oczekiwano. W ostatnich minutach Szwajcar musiał zjechać na nieplanowany postój po nową lewą przednią oponę.

Dziesiąta pozycja w sześciogodzinnym wyścigu to z pewnością wynik poniżej oczekiwań, ale zespół pokazał świetne tempo podczas całego weekendu, a także w samym niedzielnym wyścigu. Przed trzecią rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA na torze Spa-Francorchamps, która odbędzie się za dwa tygodnie, Inter Europol Competition udaje się teraz do Barcelony na inauguracyjną rundę European Le Mans Series i Michelin Le Mans Cup już w kolejny weekend.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 7 czerwca
godz. 19:30 – FP1
godz. 23:00 – FP2

Sobota, 8 czerwca
godz. 18:30 – FP3
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 9 czerwca
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi