KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Sainz Leclerc Bahrajn 23

Najgorszy start od 14 sezonów w Ferrari i Leclerca w karierze. Sainz grzmi po karze



Na podiach w sezonie 2023 stawali już kierowcy 3 zespołów, ale nie Ferrari. W Maranello zmiana szefa póki co zespołu nic nie dała, a błędy popełniają wszyscy.

Szybki Charles

 

Leclerc skończył swój wyścig już w trzecim zakręcie.

„W zakręcie 1. pojechałem bardzo spokojnie. Potem w zakręcie 3 byłem po zewnętrznej, Lance musiał hamować wcześniej bo miał przed sobą Fernando, a potem Fernando musiał zwolnić bo miał innych przed sobą. Spróbowałem zaatakować, ale doszło do kontaktu. Nie można tu nikogo winić” – powiedział kierowca Ferrari dla Viaplay.

Monakijczyk w klasyfikacji generalnej kierowców zajmuje 10. miejsce z dorobkiem 6 punktów – takim samym jak Nico Hulkenberg z Haasa. Sam przyznaje, że tak źle jezcze nigdy nie zaczął sezonu.



„Oczywiście jestem sfrustrowany. To mój najgorszy start sezonu. Mam tylko 6 czy 8 punktów, sam nie wiem. To frustrujące. W tym momencie nie liczą się jakieś długoterminowe cele. Chodzi o ukończenie wyścigu bez jakichkolwiek kar czy problemów i złapanie choć trochę rytmu, zobaczenie, co jest możliwe” – przyznaje Charles.

Żarło i zdechło

 

Dobry wyścig do pewnego momentu zaliczał Carlos Sainz. Cały czas był w pierwszej 5-tce i można było liczyć na dobry rezultat. Niestety kara za kolizję z Fernando Alonso okazała się bardzo dotkliwa ze względu na sposób zakończenia wyścigu. Sainz spadł z 4. na 12. miejsce i musiał obejść się smakiem jeżeli chodzi chodzi o punkty.

„To niemożliwe, to sprawi, że wypadnę z punktów. To niedopuszczalne. Powiedz im, że to niedopuszczalne, że muszą poczekać do końca wyścigu i omówić to ze mną. Proszę, poproś ich, proszę, proszę, proszę. Nie zasłużyłem na tę karę, jest zbyt surowa” – mówił do inżyniera Sainz gdy dowiedział się o karze.

„Wolałbym teraz o tym nie mówić, jestem zbyt rozczarowany i powiem złe rzeczy. To najbardziej niesprawiedliwa kara, jaką widziałem w życiu. Wolałbym porozmawiać z sędziami i dopiero potem się wypowiedzieć” – mówił dla Sky Sports Sainz po wyścigu.



Frederic Vasseur zapytany o karę dla Sainza powiedział: „To był incydent wyścigowy. Jeżeli zapytacie ludzi w padoku to 50% powie, że to był incydent, a druga połowa, że wina Carlosa. My z pewnością widzimy to jako incydent wyścigowy. Najważniejsze jednak by takie sytuacje były omawiane z oboma kierowcami i sędziami” – powiedział szef Ferari.

„Nie dano nam możliwości wyjaśnień. W poprzednim wyścigu inaczej postąpiono z Alonso. Czujemy się sfrustrowani bo wykonaliśmy dobrą pracę. Carlos miał pecha z samochodem bezpieczeństwa i czerwoną flagą, a potem miał karę” – powiedział Vasseur, cytowany przez it.motorsport.com.

Tempo było

 

Szczególnie żałować w Ferrari mogą tego wyścigu ze względu na dobre tempo, które mieli. W trakcie stintu na oponach twardych, Sainz był drugim najszybszym kierowcą, tracąc tylko 0,2 sekundy do Maxa Verstappena. Można domyślać się, że podobnym tempem jechałby Leclerc i byłyby szanse na wysokie punkty. Po błędach kierowców, skończyło się na zerze.



Ferrari po 3 wyścigach ma na koncie zaledwie 26 punktów i jest to ich najgorszy start sezonu od 2009 roku. Ekipa z Maranello zajmuje 4. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Przypomnę, że w sobotę Ferrari popełniło błędy podczas kwalifikacji, wysyłając kierowców na tor w złych momentach i opierając się na błędnych prognozach pogody. Do tego jeden kierowca przeszkodził drugiemu i żaden z zawodników nie ustrzegł się błędu.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi