KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Zdjęcie główne

Na jaki kask do ekstremalnej jazdy postawić?

Dobry kask rowerowy to najważniejsza gwarancja bezpieczeństwa, zwłaszcza podczas jazdy w trudnych warunkach czy po nierównym terenie. Jest wiele rodzajów kasków w zależności od tego, jak dobrze i intensywnie jeździsz, dowiedz się więcej.

Wybieramy dobry kask rowerowy – na co zwrócić uwagę?

 

Odpowiednio dobrany kask ma niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo głowy i może ochronić przed wstrząsem mózgu czy pęknięciem czaszki w razie upadku z roweru, zderzenia z drzewem czy z innym rowerzystą lub samochodem.

Rodzaj kasku najlepiej jest dobierać do typu roweru i rodzaju jazdy, bo przykładowo w trakcie poruszania się po drodze na rowerzystę czyhają jednak inne zagrożenia niż np. w podczas jazdy po lesie, gdzie potrzebny jest kask zapewniający ochronę nie tylko głowy, ale też szczęki.

Sprawdź kaski typu Full Face na Sportano.pl, gdzie w ofercie znajdziesz zabudowane kaski z ochroną szczęki oraz z daszkiem do jazdy w deszczu czy słońcu. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, zwłaszcza w skrajnych wypadkach, gdzie zagrożone może być nawet twoje życie – nie ma co chodzić na skróty i bawić się w oszczędzanie. Wybierz kask Full Face od sprawdzonego producenta jak Fox Racing, Leatt, Dainese Linea, Alpina Roca i inni. Sprawdź też pozostałe marki dla rowerzystów w sklepie sportowym Sportano, bo wybór dobrej jakości produktów jest spory.

Zwróć uwagę na te parametry kasku

 

Jaki powinien być dobry kask do ekstremalnej jazdy, oprócz tego, aby zapewniał bezpieczeństwo w razie zderzenia czy upadku? Musi być także wygodny i dopasowany do konkretnej głowy, bo każdy z nas ma nieco inny kształt czaszki czy obwód. Źle dobrany kask będzie albo zbyt luźny, przez co może utrudniać widoczność podczas jazdy lub nawet zsunąć się na skutek mocniejszego wstrząsu czy skoku z wysokości, o co przecież podczas jazdy MTB nietrudno.

Z kolei, jeśli kask będzie zbyt obcisły i za mały to będzie powodować ucisk i dyskomfort w trakcie jazdy, co może utrudniać dobrą zabawę czy rywalizację między zawodnikami MTB. Nikt nie lubi nosić czegoś, co jest niewygodne, krępuje ruchy lub uciska ciało. Kask rowerowy nie może być zatem ani zbyt luźny, ani też za obcisły. Zawsze należy dobierać rodzaj i wielkość kasku do konkretnej osoby i jej głowy.

Oczywiście może się zdarzyć, że twój kask ulegnie uszkodzeniu albo zapomnisz go zabrać, a nie można zrezygnować z jazdy i zdecydujesz się pożyczyć kask od kogoś innego. Jednak takie sytuacje powinny być rzadkością. Jazda MTB to w większości ekstremalne warunki i dużo adrenaliny, rozwijane są niemałe nieraz prędkości i często trzeba skoczyć ze sporej wysokości. Upadek bez kasku lub z kiepskiej jakości wyposażeniem może skończyć się wręcz tragicznie dla zdrowia i życia rowerzysty.

Na jaki kask do ekstremalnej jazdy postawić_1

 

Kask Full Face czy MTB?

 

Jeśli lubisz jeździć na rowerze górskim, ale raczej po niegroźnych i mało wymagających leśnych ścieżkach i pagórkach? Jeśli dodatkowo nie przepadasz za kaskami typu Full Face ze względu na mniejszy komfort, możesz spróbować ze zwykłym kaskiem typu MTB bez zabudowanej szczęki.

We wspomnianym wcześniej profesjonalnym sklepie Sportano dostępne są kaski MTB w wersji klasycznej, z daszkiem chroniącym przed deszczem lub słońcem oraz kaski z dodatkową ochroną bocznych części głowy i twarzy, oraz uszu. Sprawdź asortyment od takich producentów jak CASCO, Giro, Fox Racing, UVEX czy Alpina.

W ofercie są kaski dla mężczyzn, kobiet i dzieci, więc bez trudu znajdziesz model w rozmiarach od XS do nawet XXL. Oferta jest też bardzo zróżnicowana pod względem kolorystyki i designu co dla wielu osób również jest ważne podczas wyboru kasku.

Rodzaje kasków rowerowych

 

Wiele osób zastanawia się, kiedy wystarczy zwykły kask, a kiedy lepiej wybrać specjalistyczny kask rowerowy MTB czy Full Face. Dlatego, zanim podejmiesz decyzję co do wyboru, najlepiej poznać różne wady i zalety różnych typów kasków:

  • kask miejski – kaski rowerowe do jazdy po mieście to najpopularniejszy wybór. Takie kaski są też najbardziej uniwersalne, choć miewają różne kształty. Taki kask ochroni głowę przed zderzeniem z asfaltem, samochodem czy innym uczestnikiem ruchu.
  • kask szosowy – taki kask można na pierwszy rzut oka rozpoznać po tym, że ma najbardziej opływowy kształt ze wszystkich typów ochrony głowy dla rowerzystów w celu zapewnienia właściwości aerodynamicznych podczas szybkiej jazdy. Kaski szosowe mają też wiele otworów wentylacyjnych, co zapewnia komfort podczas intensywnego wysiłku.
  • kask MTB – podstawowa ochrona podczas jazdy w trudnych warunków. Kaski MTB mają często daszek chroniący przed słońcem i mocną, zabudowaną konstrukcję chroniącą przed uderzeniem o korzenie drzew czy wystające kamienie.
  • kask Full Face – najbardziej profesjonalny rodzaj kasku zapewniający najlepszą ochronę nie tylko głowy, ale także i szczęki. Często również w wersji z daszkiem. Przeznaczone do jazdy w ekstremalnych warunkach.
  • kask dziecięcy – ochrona głowy dla dzieci to zwykle mniejsze kaski różnego typu W tym wypadku ważne jest to, żeby kask posiadał certyfikaty jakości zgodne z europejską normą CEN EN 1078 oraz CEN EN 1080.
  • kask BMX – zabudowany kask typu „orzeszek” o wzmocnionej konstrukcji, przeznaczone do jazdy w warunkach miejskich i na rampach czy w bowlu.

Na jaki kask do ekstremalnej jazdy postawić_2

 

Podsumowanie – najważniejsze kryteria wyboru kasku

 

Spróbujmy też nieco zebrać do kupy wszystkie najważniejsze informacje na temat wyboru kasku rowerowego do jazdy w ekstremalnych warunkach:

  • Ochrona głowy i twarzy: do jazdy w warunkach ekstremalnych potrzebny jest naprawdę dobrej jakości kask, klasyczne modele do MTB chronią tylko głowę, a kask Full Face zapewnia też ochronę szczęki i twarzy.
  • Materiał i wykonanie: najlepsze są lekkie i równocześnie wytrzymałe materiały jak włókno węglowe, ABS czy poliwęglan.
  • Dopasowanie do głowy: kask trzeba dobierać indywidualnie, zmierz obwód głowy nad uszami, aby sprawdzić rozmiar.

Jak wiać podczas wyboru kasku wiele czynników wchodzi w grę. Zacznij od znalezienia dobrego sklepu jak Sportano, gdzie łatwo porównasz ceny i interesujące cię parametry. Pamiętaj, że dobry kask może ci uratować życie, podczas ekstremalnej jazdy nie ma co szukać oszczędności.

Materiał partnera

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi