KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
2022 Canadian Grand Prix, Sunday - Jiri Krenek

Mercedes wraca do sprawdzonego dyrektora technicznego



Mercedes dokonał zmiany na samym szczycie swojego pionu technicznego w Formule 1. Do gry wraca James Allison. Sprawdzony projektant i inżynier ponownie obejmuje stanowisko dyrektora technicznego, zastępując Mike’a Elliotta.

Decyzja jest pokłosiem spadku konkurencyjności zespołu w dwóch ostatnich latach. Srebrne Strzały wygrały aż osiem sezonów z rzędu, ale po rewolucji technicznej w 2022 roku oddały prym Red Bullowi.  Aktualnie zajmują trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów, sensacyjnie plasując się także za Aston Martinem.

Allison, mający na koncie pracę również w Benettonie, Renault, Lotusie i Ferrari, pełnił rolę dyrektora technicznego Mercedesa w sezonach 2017-2020. Czyli jeszcze za złotych czasów. Niespełna dwa lata temu przeszedł na inną posadę, choć podobnie brzmiącą – kierownika ds. technicznych. Oznaczało to zmniejszenie zaangażowania w team. Brytyjczyk pracował dla ekipy tylko trzy dni w tygodniu – i łączył te obowiązki z nowym projektem. Zajął się bowiem jachtami w prestiżowych regatach żeglarskich o Puchar Ameryki.

Stery przejął Elliott, jak widać, bez powodzenia. Teraz panowie zamienią się stanowiskami. Jak to będzie wyglądać w praktyce? Allison wróci do pracy z załogą techniczną bezpośrednio nad bolidem, a Elliott skupi się bardziej na kwestiach organizacyjnych i zarządzaniu.

Jak twierdzi szef zespołu „Toto” Wolff, ruch ten zainicjował Elliott.



„Ocena Mike’a była taka – jego introspekcja jest naprawdę godna podziwu – że James jest naszym gladiatorem na arenie, potrafiącym dowodzić żołnierzami, którzy pójdą za nim w ogień”. – mówił, cytowany przez portal Motorsport.com. „Mike doszedł do wniosku, że jego umiejętności najlepiej wykorzystać do rozwoju organizacji: od zdolności technicznych po ludzkie, by stworzyć strukturę zdolną odnosić sukcesy przez wiele następnych lat”.

„(…) Bardzo się cieszę, że Mike sam zdecydował o przejściu na nowe stanowisko. Razem z Jamesem obaj doszli do takiego wniosku. Możemy polegać na geniuszu ich obydwu”.

Co istotne, jak podaje Motorsport.com, mimo powrotu do roli dyrektora technicznego, Allison pozostanie zaangażowany w Puchar Ameryki.

Kierunek prac nad bolidem pozostanie niezmienny

Mercedes aktualnie pracuje nad szeregiem modyfikacji w swoim samochodzie, chcąc wrócić do wygrywania i walki o mistrzowskie tytuły. Zmiany są szeroko zakrojone i obejmują kluczowe obszary pojazdu, takie jak boczne wloty powietrza, które ekipa z Brackley ma znacznie mniejsze od rywali, co jednak nie dało jej sukcesu.

Wolff dodał, że powrót Allisona na posadę dyrektora technicznego nie wpłynie na przyjęty kierunek rozwoju modelu W14.

„Obraliśmy ścieżkę, która jak wierzymy jest właściwa. Zmieniają się tylko ludzie i struktura zarządzająca”. – objaśnił.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródła: Mercedes, Motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi