KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

large-2022 Australian Grand Prix - Thursday

Kubica o zmianach w sprintach i ograniczeniu wpływu kierowców



Trwa pierwszy weekend w historii Formuły 1 z zaplanowanym tylko jednym treningiem. Zwolennikiem tego rozwiązania i sposobu jego wprowadzenia nie jest Robert Kubica.

Zmiany w formacie weekendów sprinterskich w Formule 1 zostały wprowadzone przed kilkoma dniami. Sprawiają one, że podczas 6 weekendów wyścigowych F1 w tym sezonie – tych ze sprintem – będziemy mieli tylko 1 trening, trwający godzinę. W sobotę zamiast 2. treningu będziemy mieli „Sprint Shootout”, a zatem kwalifikacje w minimalnie zmodyfikowanej formie.

Wszystkie te zmiany mają na celu zachęcenie kierowców do ostrzejszej rywalizacji w sprintach i dodanie kolejnej emocjonującej sesji w trakcie weekendu, zastępując 2. trening, po którym i tak nie można było dokonywać zmian w autach.

Co o tych zmianach sądzi Robert Kubica?



„Według mnie nic się nie zmieni. Kierowcy nie będą więcej ryzykować. To nie jest, że kierowcy ścigają się i myślą, jakie ryzyko podejmują. Tam nie ma czasu na przemyślenia. Jedziesz to, co czujesz, jaki masz charakter. Dawniej sprinty miały wpływ na pozycje startową, teraz ktoś może bardziej zaryzykować, może mniej, na przykład na ostatnich okrążeniach, ale w głowach kierowców raczej nie będzie takiego podejścia. Ja bym go nie miał. Chyba że mowa o kierowcy, który znajdzie się na pozycji, na której powinien być, to może wtedy, ale w czołówce nic się nie zmieni” – odpowiada Polak w rozmowie z Iwoną Hołod.

Kubicy nie podoba się również styl wprowadzenia tych zmian.

„Ja nie jestem fanem zmieniania reguł w trakcie gry. To tak jakbyśmy w piłce nożnej nagle powiedzieli, że przyznajemy punkty po 45 minutach. Nie wiem czemu ma to służyć, ale to nie mój biznes i nie moja sprawa” – dodaje.

Kierowca Orlen Team WRT zaznacza, że jest zawodnikiem wychowanym na innej Formule 1, w której praca nad ustawieniami była bardzo ważną częścią wyścigowego fachu.

„Ja doszedłem do Formuły 1 ze starym schematem i uważam, że kierowca nadal może mieć duży wpływ na ustawienie auta. Robiąc nowe schematy robi się tak, że tak naprawdę kierowca nie ma nic albo ma bardzo mało do powiedzenia bo nie ma okazji. Nie ma testów, nie ma treningów. Za niedługo nie będzie niczego. Obrano taką drogę i pewnie są jakieś plusy tego, ale z punktu widzenia kierowcy jest ich raczej mało” – mówi Kubica.

 

Czy Robert widziałby siebie w roli kogoś decydującego o kwestiach przepisów i jazdy?

„Nie, nie, ja nie mogę decydować o takich rzeczach. Nie mam charakteru do tego i nie jestem właściwą osobą. Przynajmniej dzisiaj, chyba że coś mi się odmieni. Ale według mnie by dojść do określonych pozycji w motorsporcie trzeba mieć pewne predyspozycje, których ja nie mam. Nie pytaj jakie bo nie odpowiem” – odpowiada Kubica.

Cały jego rozmowę z Iwoną Hołod obejrzycie tutaj:

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi