KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
large-2022 Canadian Grand Prix - Thursday (5)

„Kubica miał talent na mistrzostwo świata”



Pracujący od 30 lat w Sauberze Beat Zehnder był świadkiem wzlotów i upadków ekipy z Hinwil. Nie opuścił on żadnego wyścigu zespołu i był świadkiem sukcesów Roberta Kubicy.

„Najjaśniejszym momentem był Montreal 2008, nasze jedyne zwycięstwo wyścigowe – niestety. Nie powiedziałbym, że zdarzyło się ono niespodziewanie ponieważ 2008 był bardzo dobrym rokiem dla nas. Chyba 13 razy stawaliśmy na podium” – wspomina Zehnder w rozmowie z racingnews365.com.

„Nadal jednak nie byliśmy przygotowani na to – w bardzo krótkim czasie musieliśmy zorgnizować imprezę po zwycięstwie. Okazała się bardzo kosztowna i wymagająca, ale było warto” – dodaje.

Robert Kubica był notowany bardzo wysoko przez swoich rywali – w tym Fernando Alonso czy Marka Webbera. W gronie tych, którzy uważają, że Kubica miał potencjał na zostanie mistrzem świata jest też Zehnder.

 

„Od strony talentu jaki posiadał, zdecydowanie tak było. Ale problemem jak zawsze był timing. Trzeba być w dobrym samochodzie. Możesz być największym talentem, ale jeżeli jesteś w słabym aucie, trudno jest zdobyć mistrzostwo. Wiele od tego zależy” – wyjaśnia manager Alfy Romeo.

„Był jednym z najbardziej poświęconych sprawie kierowców, z którymi pracowałem. Dla niego ściganie było wszystkim. Skończył z jednym zwycięstwem co było niesamowicie niesatysfakcjonującym okresem” – dodaje Zehnder.

O sezonach 2008 i 2009 mówi się w kontekście Saubera o rozczarowaniu. Ekipa poświęciła drugą połowę sezonu 2008 aby przygotować system odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) na sezon 2009 i powalczyć o najwyższe cele. Okazał się on jednak znacznie gorszym od strony wyników.

„Są ludzie, którzy krytykują zespół, że zbyt wcześnie skupił się na sezonie 2009, ale ja nie jestem co do tego przekonany. Prawdopodobnie pierwszy raz jako ekipa byliśmy w tej sytuacji, w której nie było łatwo poradzić sobie z presją ze wszystkich” – mówi Zehnder.



Co ciekawe, wcześniej Zehnder przyznawał, że gdyby nie decyzja o skupieniu się na sezonie 2009, jego ekipa zdobyłaby mistrzostwo świata.

W rozmowie Zehnder przyznaje również, że to właśnie Sauber mógł zostać „późniejszym Red Bullem”.

„Oczywiście, że mogło tak być. Dietrich Mateschitz miał marzenie, które mogłoby się spełnić, ale już nie z tym samym zarądzem. Ostatecznie rozstaliśmy z Red Bullem ponieważ my chcieliśmy wtedy Kimiego Raikkonena, który nie miał doświadczenia, a oni naciskali na Enrique Bernoldi. Zdecydowaliśmy się na Kimiego” – wyjaśnia Zehnder.

Źródło: racingnews365.com
fot. Alfa Romeo Racing



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi