To był dość ciekawy wyścig, w którym przez cały czas mieliśmy napięcie, a wynik zmieniał się bardzo często. Ostatecznie szczęście, połączone z dobrym tempem miała ekipa WRT #41, a pecha Inter Europol Competition.
Rollercoaster
WRT #41 zaczęło ten wyścig fatalnie. Startujący z 9. miejsca Rui Andrade spadł na ostatnią pozycję i miał bardzo słabe tempo. Tymczasem jego “srebrny odpowiednik” z WRT #31 z 7. pozycji przebił się na 1. Swój stint Andrade zakończył kilkanaście sekund po osiągnięciu regulaminowego czasu jazdy – na przedostatnim miejscu.
Gdy do auta wchodził Louis Delettraz, WRT #41 traciło minutę do liderów. Deletraz dostał nowe opony i rozpoczął odrabianie strat. Louis jechał świetnie i doprowadził zespół do realnie 4-6 miejsca.
Świetnie na początku swojej zmiany jechał Robert Kubica, poprawił on najlepszy wynik zespołu i wyglądało to naprawdę dobrze. Gdy Robert był zaledwie 3 sekundy od podium, jego tempo mocno spadło po pit-stopie. Prawdopodobnie Polak nie dostał nowych opon i chodziło o to by dowiózł szanse na podium do końca stintu.
Udało się to. Niestety Polak pojechał bardzo krótko – zaledwie godzinę i 20 minut. Na końcówkę wszedł Deletraz, który jechał dziś aż 3 i pół godziny. Jechał on bardzo dobrze, ale podium nadal nie było pewne i trzeba było o nie walczyć.
Wszystko zmieniło się gdy na godzinę przed końcem sesji rozbił się Jacques Villeneuve po usterce hamulców swojego Vanwalla. Po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa odstępy w stawce zrobiły się minimalne, a Deletraz mógł wykorzystać swoje tempo i świeże opony. Udało mu się awansować na 3. miejsce i dowieźć je do mety.
IEC
Wyścig zaczynał Kuba Śmiechowski. Na starcie utrzymał miejsce, ale do końca swojego stintu stracił 2 pozycje. Jego tempo było jednak dobre. Dobrze jechali też Albert Costa i Fabio Scherer. Ten drugi popisał się kilkoma efektywnymi wyprzedzaniami.
W zależności od sytuacji z pit-stopami – kto robił zmianę kierowców, a kto tylko dolewał paliwo – IEC zajmował miejsca od 3. do 7. przez cały wyścig. Trzeba zauważyć bardzo dobre tempo auta, bezbłędną jazdę kierowców oraz brak awarii.
Można powiedzieć, że samochód bezpieczeństwa w końcówce nie był na rękę Inter Europol Competition, gdyż jeszcze bardziej zbił stawkę. Krótko po wznowieniu stracili 3 pozycje i spadli na 7. miejsce.
Ostatecznie skończyli wyścig na 10. pozycji, a jako że zespół #48 nie punktuje do mistrzostw, IEC zgarnęło punkty za 9. miejsce.
Oto wyniki wyścigu:
Klasyfikacje, dane i inne statystyki tego wyścigu pojawią się niebawem na blogu.
Relacja live nadal trwa tutaj.