Jedni z powtórzenia wyniku z Sebring będą zadowoleni, inni niekoniecznie. Już w tym tygodniu druga runda Długodystansowych Mistrzostw Świata – 6h Portimao. Przeczytajcie jej zapowiedź!
Harmonogram
Jazdy w ramach weekendu wyścigowego rozpoczną się w piątek.
Piątek, 14 kwietnia
godz. 12:00 – Pierwszy trening (90 minut)
godz. 17:00 – Drugi trening (90 minut)
Sobota, 15 kwietnia
godz. 12:00 – Trzeci trening (60 minut)
godz. 20:00 – Kwalifikacje
Niedziela, 16 kwietnia
godz. 13:00 – Wyścig (6 godzin)
Program TV
Na żywo w telewizji nie obejrzymy żadnego treningu ani kwalifikacji. Być może 3. trening zostanie pokazany za darmo na YouTube. Czasówkę będzie można oglądać jedynie w narzędziu streamingowym WEC oraz w Eurosport Playerze, którego pakiety online kupicie tutaj.
Wyścig będzie można obejrzeć na 3 różnych stacjach telewizyjnych – Eurosporcie 2, Eleven Sports 3 oraz Polsacie Sport News.
Sobota, 15 kwietnia
godz. 20:00 – 21:00 – Kwalifikacje (Eurosport Player, Streaming WEC)
Niedziela, 16 kwietnia
godz. 12:30 – Eurosport 2 (na żywo)
godz. 12:55 – Eleven Sports 3 (na żywo)
godz. 13:00 – Polsat Sport News (na żywo)
Lista zgłoszeń
Do rywalizacji przystąpi 37 załóg, w tym 12 w LMP2. Oto lista zgłoszeń:
O torze
Autodromo International do Algarve położony jest w Portimao. Został otwarty w 2008 roku i liczy sobie 4692 metry. Jest to tor prawy, składający się z 15 zakrętów. Charakteryzuje się wieloma zmianami wysokości i „ślepymi” zakrętami.
Tak wygląda onboard prototypem LMP2 po tym torze:
Pogoda
Przed nami słoneczny weekend, bez szans na deszcz – przynajmniej na teraz.
Klasyfikacja
Hertz JOTA Team, który wygrał na Sebring, nie jest zgłoszony do sezonu WEC, dlatego nie ma go w klasyfikacji generalnej. Tak wygląda klasyfikacja WEC w kategorii LMP2:
M | Zespół | Numer | Kraj | Sebring | Portimao | Spa | Le Mans | Monza | Fuji | Bahrajn | Łącznie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | TEAM WRT | #41 | BEL | 18 | 15 | 25 | 36 | 16 | 25 | 38 | 173 |
2 | INTER EUROPOL COMPETITION | #34 | POL | 23 | 2 | 15 | 50 | 10 | 2 | 12 | 114 |
3 | UNITED AUTOSPORTS | #22 | GBR | 38 | 18 | 10 | 8 | 8 | 18 | 3 | 104 |
4 | TEAM WRT | #31 | BEL | 12 | 8 | 8 | 24 | 15 | 27 | 94 | |
5 | UNITED AUTOSPORTS | #23 | GBR | 1 | 25 | 19 | 16 | 12 | 12 | 7 | 92 |
6 | JOTA | #28 | GBR | 15 | 6 | 2 | 5 | 26 | 8 | 23 | 85 |
7 | ALPINE ELF TEAM | #36 | FRA | 6 | 4 | 6 | 30 | 18 | 10 | 9 | 83 |
8 | PREMA RACING | #63 | ITA | 27 | 13 | 1 | 0 | 6 | 1 | 15 | 63 |
9 | PREMA RACING | #9 | ITA | 9 | 10 | 12 | 2 | 2 | 4 | 18 | 57 |
10 | VECTOR SPORT | #10 | GBR | 3 | 0 | 20 | 6 | 29 | |||
11 | ALPINE ELF TEAM | #35 | FRA | 0 | 1 | 4 | 12 | 4 | 0,5 | 2 | 23,5 |
Oto klasyfikacja Hypercarów:
M | Producent | Punkty |
---|---|---|
1 | TOYOTA | 126 |
2 | FERRARI | 108 |
3 | CADILLAC | 70 |
4 | PORSCHE | 54 |
5 | PEUGEOT | 35 |
6 | GLICKENHAUS | 32 |
7 | VANWALL | 6 |
fot. FOcusPackMedia