KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras
blank
Verstappen hamilton start f1 2023

Kibice domagali się kary dla Verstappena, a Max dla Hamiltona



Ustawienie na starcie do drugiego restartu przez Maxa Verstappena podczas GP Australii wywołało sporo kontrowersji wśród kibiców. Dlaczego nie dostał kary? Sam kierowca uważa, że Lewis Hamilton zagrał nieczysto, wyprzedzając go.

Kara dla Maxa?

 

W dzisiejszym wyścigu kierowcy ustawiali się na polach startowych aż trzykrotnie. Na poszerzonych przed wyścigiem polach startowych, nikt nie miał problemów z prawidłowym ustawieniem na starcie.

Kontrowersję wywołało ustawienie Maxa Verstappena, który według niektórych kibiców miał wyjechać za bardzo do przodu, zyskując tym przewagę.



Pokazywali oni różne ujęcia i screeny ze startu kierowcy sugerując, że Verstappen źle się ustawił.

Do takich insynuacji nie było jednak podstaw. Przepisy mówią jasno, że KOŁA auta nie mogą wystawać poza linię. Jak widać na innych ujęciach, koła bolidu z nr 1, miały kontakt z linią.



Dodatkowo, sędziowie nie badali nawet tego ustawienia bowiem czujniki monitorujące ustawienie kierowców nie dały sygnału, że może być ono nieprawidłowe. Verstappen ustawił się ekstremalnie, ale zgodnie z przepisami i mówili również ci najbardziej zainteresowani karą dla kierowcy Red Bulla – na przykład Toto Wolff.

Verstappen narzeka

 

Kary domagał się za to sam Verstappen – dla Lewisa Hamiltona za zachowanie na 1. okrążeniu wyścigu, gdy według holenderskiego kierowcy, miał on zostać wypchnięty przez holenderskiego mistrza świata.



„Z mojej strony, robiłem wszystko by uniknąć kontaktu. To dość jasne w przepisach, co jest dozwolone po zewnętrznej. Wyraźnie tego nie przestrzegano” – mówi Verstappen.

„Mieliśmy jednak dobre tempo i tak ich wyprzedzaliśmy. Jest to coś, co muszę wziąć pod uwagę w najbliższych wyścigach” – dodaje mistrz świata.

Max nawiązuje do ubiegłorocznych wytycznych, które mówią, że auto atakujące po wewnętrznej musi zostawić odpowiednią ilość miejsca samochodowi wyprzedzanemu, a manewr wyprzedzania musi być zakończony w bezpieczny i kontrolowany sposób, który umożliwia wyprzedzanemu pozostanie w limitach toru.

Źródlo: f1i.com
fot. Twitter



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi