KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Australia

Jaki format weekendu w Baku? Kierowcy zgodni



Na tydzień przed kwalifikacjami do Grand Prix Azerbejdżanu, nadal nie wiemy, czy nastąpi zmiana formatu weekendu sprinterskiego. Staje się ona coraz mniej prawdopodobna, mimo że chcą jej kierowcy.

Przypomnę, że w celu uatrakcyjnienia weekendów wyścigowych ze sprintami – których będzie aż 6 w sezonie 2023 – powstał pomysł oddzielenia wyścigu sprinterskiego od wyścigu głównego. W piątek odbywałyby się 1. trening oraz kwalifikacje do niedzielnego wyścigu, a w sobotę kwalifikacje do sprintu i sprint. Był nawet pomysł, aby kwalifikacje do sprintu rozgrywać w formacie jednego okrążenia każdego kierowcy.

Ostatecznie zespoły miały zgodzić się na rozgrywanie dwóch identycznych sesji kwalifikacyjnych – w obecnym formacie. Taki pomysł popierają również kierowcy.

„Myślę, że to dobry pomysł. Możemy wtedy podjąć nieco więcej ryzyka w sprincie bez zagrożenia dla całego weekendu. To dobry pomysł” – mówi Charles Leclerc, cytowany przez autosport.com.



„Oczywiście musimy znaleźć sposób by to wszystko było sprawiedliwie, ale jednocześnie zamieszać nieco wszystkim. W sprintach mocno kalkulujesz ryzyko. Rozdzielenie ich to dobry pomysł” – dodaje Vallteri Bottas.

Podobnego zdania jest tegoroczny „debiutant”, Nyck de Vries.

„Myślę, że to dobrze, że rozdzielają wyniki wyścigu sprinterskiego od pozycji startowych w grand prix. Dotychczas w sprintach kierowcy nie byli zachęcani do ścigania ponieważ – zwłaszcza ci z przodu – nie chcieli podejmować ryzyka. A ludzie chcą widzieć show. Myślę zatem, że to mądra decyzja” – mówi Holender.

Nico Hulkenberg zwraca natomiast uwagę na zbędny drugi trening w dotychczasowym formacie, w którym i po którym i tak nie można było zmieniać większych ustawień auta.

 

„Kwestia ryzyka i otrzymanej nagrody za jego podjęcie zawsze jest ważna w Formule 1. Nigdy nie chcesz uszkodzić samochodu, ale w sprincie też są punkty” – dodaje Niemiec.

Jak zaznacza Carlos Sainz, to Grand Prix Drivers Association, a zatem stowarzyszenie kierowców, naciskało na tę zmiany i rozdzielenie sprintów od wyścigu głównego.

„Prosiliśmy o pójście w tym kierunku F1 i FIA, zwłaszcza jeżeli chcą dobrego show. Zapytali nas o zdanie i jeszcze raz potwierdziliśmy nasze zdanie. Cieszę się, że wzięli nasz feedback pod uwagę to krok w kierunku większej rywalizacji na torze i bardziej ekscytujących weekendów” – mówi Hiszpan.

Nadal nie wiadomo jednak, czy rozdzielenie nastąpi już w Baku. Do wyścigu pozostaje niewiele dni, a przeszkodą w rozegraniu sesji kwalifikacyjnej w normalnym formacie miała być liczba kompletów opon, wysłana do Azerbejdżanu przez Pirelli. Być może ten problem uda się przezwyciężyć i dość szybko dostaniemy informację na ten temat.

Źródło: autosport.com
fot. Red Bull Content Pool

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi