KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Podium Spa #34

Inter Europol Competition komentuje historyczne podium



Czwarta pozycja na otwarcie sezonu w Sebring była dobrym wynikiem, ale pierwsze podium w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC) w sobotnim wyścigu na torze Spa-Francorchamps to wyjątkowe osiągnięcie dla wszystkich członków zespołu Inter Europol Competition.

Na podobny rezultat zanosiło się już od jakiegoś czasu, a Kuba Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa byli bardzo zadowoleni z ciągłych postępów prototypu Oreca 07 Gibson #34, które mógł zapisać na swoje konto zespół inżynierów. W poprzedniej rundzie w Portimão niewiele brakowało do szczęścia, a od samego początku weekendu wyścigowego w Belgii zespół był w dobrych nastrojach.

Już czwartkowy trening przyniósł bardzo dobre tempo na długich przejazdach na zużytych oponach. Było jasne, że ciężka praca nad dostosowaniem ustawień do charakterystyki toru Spa położonego w pagórkowatym terenie przyniesie korzyści w sześciogodzinnym wyścigu wytrzymałościowym.

Przed pełnymi trybunami, na których miejsca zajęło ponad 70 000 kibiców, Kuba prowadził żółto-zielony prototyp Oreca #34 na pierwszej zmianie. Na pierwszych okrążeniach kluczowe było uzyskanie odpowiedniej temperatury opon i utrzymanie się na torze. Kuba zaliczył świetny podwójny przejazd, a potem zastąpił go w kokpicie Fabio.

 

Strategia odgrywała wyjątkowo dużą rolę w sobotnim wyścigu. Zespół zdecydował się skrócić nieco drugi przejazd Kuby, wypadając z normalnej sekwencji pit stopów stawki LMP2. Podobnie jak w pierwszej rundzie w Sebring, oznaczało to, że w danym momencie samochód #34 będzie albo z przodu stawki, albo z tyłu, w zależności od momentu ostatniego postoju. Na 32. okrążeniu Fabio awansował na trzecią pozycję, gdy rywale zjechali do boksów, a dziesięć okrążeń spadł na dziesiąte miejsce.

Przez cały czas zarówno Fabio, jak i Albert mieli imponujące tempo wyścigowe podczas swoich pierwszych przejazdów. Fabio miał w pewnym momencie 30 sekund przewagi nad stawką LMP2, a Albert pokonał jedno z okrążeń w 2:06.752, co było drugim wynikiem dnia w klasie!

Albert zajmował piąte miejsce po ostatnim postoju, na 30 minut przed końcem wyścigu. W wyniku straty czasu spowodowanej uszkodzeniem prawej tylnej opony podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa pierwsze dwa miejsca były poza zasięgiem, ale Albert dogonił i wyprzedził w końcówce rywali z zespołów Prema i United Autosport, awansując na trzecie miejsce!

W ten sposób polski zespół po raz pierwszy stanął na podium FIA WEC. Szampan pod polską flagą był w pełni zasłużoną nagrodą za wiele lat ciężkiej pracy, ale teraz zespół jest już myślami przy nadchodzącym intensywnym programie testowym przed czerwcowym wyścigiem 24 h Le Mans.

Sascha Fassbender, Team Manager

 

„To pierwsze podium dla zespołu Inter Europol Competition w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Jestem bardzo dumny z całego zespołu. To jest to, do czego dążyliśmy. Cisnęliśmy bardzo mocno. Były w wyścigu wzloty i upadki, bo jechaliśmy poza sekwencją pit stopów w porównaniu z rywalami, a w niektórych momentach nie wiedzieliśmy, gdzie naprawdę jesteśmy w klasyfikacji!

Niestety, uszkodzenie opony, w której powoli spadało ciśnienie kosztowało nas być może wygraną w wyścigu, ale gratulujemy zwycięzcom. Teraz jesteśmy lepiej przygotowani do Le Mans, aby przynajmniej powtórzyć wynik osiągnięty w ten weekend”.

Kuba Śmiechowski

„To niesamowity wynik, nie mogę być szczęśliwszy! Ciężka praca się opłaciła. To niesamowite, wszyscy wykonali świetną robotę, w tym zarówno Fabio, jak i Albert. To podium jest naprawdę satysfakcjonującym wynikiem. Daje nam to dodatkową motywację przed wyścigiem Le Mans. Będziemy cisnąć!”

Albert Costa

„Nie mogę uwierzyć w ten wynik, to naprawdę spełnienie marzeń! W tym wyścigu często trudno było określić naszą prawdziwą pozycję, ale z pewnością daliśmy z siebie wszystko. Jestem naprawdę szczęśliwy i dumny z zespołu.

Samochód był bardzo szybki i przyjemny w prowadzeniu. Udało mi się odrobić trochę straconego czasu, a na ostatniej zmianie musiałem z początku oszczędzać paliwo. W końcu jednak zacząłem wyprzedzać rywali, a potem powiedziano mi, że jesteśmy na P4 i musimy zmniejszyć stratę do Caldarellego. To było wyzwanie, ale dogoniłem go i wyprzedziłem. To wspaniały wynik, wszyscy ciężko pracowaliśmy, aby dotrzeć tu, gdzie jesteśmy. To moje pierwsze podium w WEC w debiutanckim sezonie. Samochód był idealny, postoje także, trudno było oczekiwać więcej.”

Fabio Scherer

„To był wielki wysiłek ze strony wszystkich w zespole Inter Europol Competition, aby osiągnąć pierwsze podium w WEC. Są rzeczy, które musimy przeanalizować, mamy kilka wątpliwości dotyczących niektórych pit stopów pod samochodem bezpieczeństwa, ale jeśli chodzi o tempo, powinniśmy byli dzisiaj wygrać. Wielkie podziękowania dla zespołu za szybki samochód i fantastyczny wynik. W Le Mans także powinno nam dobrze pójść, naprawdę nie mogę się już doczekać!”

Źródło: Informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi