KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

F1 Grand Prix of Emilia Romagna - Practice & Qualifying

Domenicali bardzo mocno zaniepokojony limitami budżetowymi za 2022



Czy czeka nas powtórka z ubiegłego roku i afery z przekroczeniem limitów budżetowych? Według Red Bulla, wydać za dużo miała większość stawki.

Sezon 2023 to trzeci, w którym w Formule 1 obowiązują ograniczenia budżetowe. „Rozliczony” jest dotychczas sezon 2021. Trzy ekipy uchybiły w nim przepisom dotyczącym wydatkowania środków – Williams, Aston Martin i Red Bull. Tylko ta ostatnia jednak dopuściła się przekroczenia wydanej kwoty.

Mistrzowie świata przekroczyli budżet o $2,2 mln i otrzymali za to karę grzywny w wysokości $7 mln oraz 10% mniej czasu w tunelu aerodynamicznym w ciągu 12 miesięcy.

Ustalaniu czy i o ile Red Bull przekroczył wydatki towarzyszyły duże kontrowersje. Być może to samo czeka nas teraz. Zespoły miały złożyć swoje rozliczenia za sezon 2022 do 31 marca. Jak przyznaje Stefano Domenicali, jest on bardzo zaniepokojony tym, co mogło zostać przedstawione FIA.



„Jestem bardziej niż zdenerwowany. Jestem pewien, że wszyscy rozumieją teraz, jakie będą skutki przekroczenia limitów i absolutnie zgadzam się, że będzie się na tym mocno skupiała uwaga wszystkich. Będzie to moment sprawdzenia uczciwości i przestrzegania przepisów. Musi to jednak stać się wcześniej w tym roku” – mówi Domenicali.

W ubiegłym sezonie ostateczna decyzja w sprawie kary dla Red Bulla była kilkukrotnie przekładana i ostatecznie została wydana w listopadzie.

„Dyskutujemy o tym z FIA i teraz to jest po ich stronie by upewnić się, że wszystko kontrolują i wyniki będą znacznie wcześniej i szybko dowiemy się, czy jakiś zespół przekroczył limity. Musi to zostać zrobione w odpowiedni sposób, w jak najkrótszym czasie byśmy wyglądali wiarygodnie” – zaznacza Domenicali.

Red Bull podejrzewa

 

Swoje domniemania na temat limitów za sezon 2022 ma Red Bull, który teraz będzie dążył do tego, by jakiekolwiek przekroczenia były surowo karane.

 

„Jest ryzyko, że jest 6 zespołów, które przekroczyły limit wydatków. Koszty energii były wyjątkowo wysokie, ale na szczęście my byliśmy chronieni przed tym wzrostem” – mówi Christian Horner.

„Jest jednak ryzyko, że jest wiele zespołów – i one same mówiły o tym podczas posiedzenia Komisji F1 – które złamały limity w tym roku” – dodaje szef Red Bulla.

Podobnego zdania jest Helmut Marko, doradca ekipy.

„Myślę, że obecny status jest taki, że 6 zespołów jest ponad limitem. Inflacja jest czymś, czego nie dało się wykalkulować, zwłaszcza jeżeli chodzi o koszty energii” – mówi Marko.

Źródło: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi