KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

IEC 2023 Portimao

Co się dzieje z WRT?



Oczywiście, punkty przyznawane są w niedzielę za wyścig, jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że zespół Roberta Kubicy jest cieniem samego siebie z sezonów 2021 i 2022.

Kwalifikacje w Portimao

 

Na Sebring zespoły WRT zajęły 5. i 7. miejsca i były to wyniki dalekie od tego, do czego belgijska ekipa nas przyzwyczaiła. Jasne, amerykański obiekt to specyficzny tor i mogliśmy liczyć na to, że w Portimao będzie lepiej.

Ale nie jest. Póki co jest gorzej niż w 1. rundzie. Wtedy to Robert Kubica wykręcił 6. czas kwalifikacji, a druga ekipa WRT była 3. Tym razem WRT #31 było na 7. miejscu, a Louis Deletraz wykręcił 9. czas.

A gdyby posłuchać kierowców innych ekip to mówili, że Portimao to tor, na którym w tym sezonie kwalifikacje będą najważniejsze bo trudno się tu wyprzedza, a wyścig jest najkrótszym w sezonie.



Oczywiście, mówienie o znaczeniu kwalifikacji w WEC jest obarczone dużym ryzykiem przesady – jedno wydarzenie może wszystko zmienić, ale jeżeli wyścig będzie dość czysty – a tak było na Sebring – to wówczas różnica w pozycjach między 3. a 9. na starcie może oznaczać nawet kilkadziesiąt sekund. I nawet jak tempo wyścigowe będzie znacznie lepsze, to nadal trzeba będzie uporać się z sześcioma rywalami na torze by stanąć na podium. A nie możemy zawsze liczyć na atomowe starty Kubicy, który w dwa okrążenia szóste miejsce zamienia na drugie.

Bardzo cieszy natomiast tempo Inter Europol Competition. Oni bardzo się poprawili względem ubiegłego roku. W klasyfikacji generalnej WEC zajmują 3. miejsce, dziś wykręcili 5. czas. Na Sebring pokazali, że potrafią w strategię i mają niezłe tempo więc jest szansa na kolejny dobry wynik.

Oto wyniki sesji w LMP2:

LMP2 6h Portimao WEC



W Hypercarach wygląda to na spacerek Toyot. W drugiej lidze Ferrari, później Peugeoty i Porsche i cała reszta. Oto wyniki:

kwale porti hypercar

Co jest?

 

Co się zatem dzieje z WRT? To ekipa, która „z buta” weszła do LMP2, zdobywając w dwóch sezonach prawie wszystko. W tym sezonie nie potrafią się odnaleźć. Oczywiście, jedna sprawa to skład. Robert – co sam przyznaje – ma najsłabszy skład odkąd jeździ w LMP2. Ale w kwalifikacjach jedzie jeden kierowca. Robert i Louis są na bardzo podobnym poziomie i widać to po czasówkach. Umówmy się – żaden z nich sroce spod ogona nie wypadł. Obaj są bardzo mocni i szybcy. A przegrywają z teoretycznie słabszymi kierowcami.



WRT zapomniało, jak się ustawia auto? Też raczej nie, chociaż dziś w kwalifikacjach mocno „kombinowali”, zmieniając przód auta w połowie sesji. Trzeba jednak zauważyć, że gdy wchodzili do LMP2, byli jednym z niewielu zespołów, którzy mają wsparcie „fabryki” (wówczas Audi). Teraz takich zespołów jest więcej bo przygotowują one poprzez LMP2 swoje programy Hypercarów.

Po drugie zaszła pewna zmiana przed sezonem 2023, która może utrudniać WRT przygotowania. Zwraca na nią uwagę m.in. Cezary Gutowski. Chodzi o brak koców grzewczych przy jednoczesnym zwiększeniu ciśnień minimalnych. W prototypach LMP2, które każdy bardzo dobrze zna, oznacza to dużą zmianę w ustawieniach i konieczność znalezienia nowych. I tu WRT sobie po prostu jeszcze nie radzi.

Oni nie zawodzą

 

Są jednak na torze tacy, na których zawsze można liczyć. To polscy kibice. Do Portimao wybrała się mocna grupa, również tych dobrze znanych nam z bloga – Crusader, Marek, Pastor. Chodzą z flagą, mają koszulki, które genialnie mogą „przerobić” i albo jest „KUBICA” albo „KUBA”.



I zauważają ich inni.

Świenie, że do swojego hospitality zaprosił ich dziś Inter Europol Competiton – mega fajne zachowanie ze strony polskiej ekipy.

Vlog

 

Do omówienia kwalifikacji, ale też rozmowy o F1 zapraszam dziś o godz. 21:15!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi