KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

3 - GP AUSTRALIA F1/2023 - SABATO 01/04/2023

Bardzo długie posiedzenie, Ferrari podawało przykład Force India, a Sainz winił słońce. Jest decyzja FIA



Zgodnie z przewidywaniami, Ferrari nie udało się przekonać sędziów do ponownego rozpatrzenia kary dla Carlosa Sainza za GP Australii.

Podczas ostatniego restartu z pól startowych na Albert Park, Carlos Sainz uderzył w tył auta Fernando Alonso, powodując spadek swojego rodaka na koniec stawki. Sędziowie nie zastanawiali się długo i wymierzyli kierowcy Ferrari karę 5 sekund.

Za sprawą ostatniego restartu za samochodem bezpieczeństwa, kara ta stała się bardzo dotkliwa bowiem Sainz spadł z 4. na 12. miejsce i tym samym Ferrari z Albert Park nie wywiozło żadnego punktu.

Sędziowie uznali, że Sainz miał możliwość uniknięcia kontaktu z Alonso, ale tego nie zrobił, dlatego należy mu się kara.

 

Jeszcze w trakcie zamieszania przed ostatnim restartem Carlos Sainz prosił przez radio inżyniera by porozmawiał z sędziami by przynajmniej wysłuchali jego wersji zdarzeń. O to, że sędziowie tak szybko podjęli decyzję bez rozmowy z kierowcami i przedstawicielami zespołu, pretensje miał Frederic Vasseur. Ferrari zwracało też uwagę, że Sainz dostał karę za okrążenie, które można uznać za nieodbyte gdyż sędziowie podczas ostatniego restartu wrócili do kolejności z poprzedniego.

Ekipa z Maranello złożyła wniosek o tzw. „right to review”, a zatem ponowne przyjrzenie się sprawie przez sędziów. Teoretycznie w takim przypadku potrzebne są nowe dowody w sprawie, które nie były znane sędziom w trakcie podejmowania decyzji – na przykład nagrania wideo rzucające nowe światło na kolizję. Posiedzenie zaplanowano na wtorkowy poranek.

Jak informują media, trwało ono bardzo długo bo 2,5 godziny. Brali w nim udział szef Ferrari, Frederic Vasseur oraz Carlos Sainz. Podczas niego sędziowie mieli dokładnie zbadać kwestię przedstawienia przez Ferrari nowych dowodów.

Jak czytamy w uzasadnieniu decyzji, przeanalizowana została telemetria, wypowiedzi Sainza, jego rywali – w tym Fernando Alonso – oraz szefa Ferrari.

 

Sędziowie podkreślają, że w ich opinii Sainz ponosi całkowitą winę za incydent i że wzięli pod uwagę fakt, że zdarzył się on na pierwszym okrążeniu po restarcie. W takich sytacjach zazwyczaj są oni nieco bardziej pobłażliwi, jednak według nich Sainz miał wystarczająco miejsca by uniknąć kolizji.

Co ciekawe, Ferrari powoływało się na precedes z zespołu Force India sprzed kilku lat, gdy zostało mu zagwarantowane prawo do ponownego przyjrzenia się sytuacji na podstawie wypowiedzi kierowców. Sędziowie zwrócili jednak uwagę, że wówczas nie byli oni pewni, kto był winny incydentowi, w przeciwieństwie do sytuacji z Sainza.

Carlos miał tłumaczyć się natomiast tym, że został oślepiony przez słońce oraz chłodnymi oponami, których stan mieli potwierdzać również inni zawodnicy.

Oto uzasadnienie tej decyzji:

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi