KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
GP2304_142924_U1A9415

Alonso: Ferrari miało szczęście



Fernando Alonso nie podtrzymał serii trzecich miejsc w Formule 1 w sezonie 2023, choć po raz czwarty z rzędu opuszcza rundę z dorobkiem 15 punktów. Co mówił po swoim 4. miejscu w GP Azerbejdżanu?

Dla Astona Martina był to pierwszy weekend w tym roku, w którym mieli większe problemy – nie tylko techniczne z systemem DRS, ale również z ustawieniami. Im dalej w las tym było lepiej.

„Jestem dość zadowolony z tego wyścigu. Już wczoraj w Sprincie mieliśmy dobre tempo, a dziś było jeszcze lepsze, zwłaszcza na pośrednich oponach” – mówi Fernando Alonso.

W wyścigu dojechał tuż za Charlesem Leclerciem i uważa, że Monakijczyk miał sporo szczęścia z neutralizacją, które pomogło mu w zajęciu tej pozycji.

„Myślę, że Ferrari miało szczęście. Twarde opony miały mniejszą degradację niż się spodziewaliśmy. Założyliśmy je gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa i przejechaliśmy na nich 38 okrążęń do końca. Trzymały się całkiem dobrze, a potem przyszły chmury i pod koniec temperatura toru spadła” – mówił po wyścigu Fernando.

 

„Myślę, że na pośrednich oponach Ferrari miało ogromną degradację na pierwszym stincie. W normalnym, gorącym wyścigu, mieliby większe problemy. Dziś skończyło się dobrze dla nich, ale w Miami będzie inaczej” – dodał kierowca Astona Martina.

Hiszpan mimo że nie stanął na podium, jest zadowolony z tempa swojej ekipy.

„Ogólne podsumowanie weekendu jest takie, że nie był on łatwy ze względu na problemy z DRS-em i ustawieniami. Nie byliśmy bardzo szybcy w którejkolwiek z sesji, ale i tak skończyliśmy sekundę za podium, a Ferrari przejechało perfekcyjny weekend. Mieli pole position do obu wyścigów i bardzo szybkie auto. A my dojechaliśmy sekundę za nimi czyli powinniśmy być zadowoleni” – mówi nadal trzeci zawodnik sezonu 2023.

W trakcie wyścigu Fernando podpowiadał ustawienia Lance Strollowi, a ten wcześniej poinformował Hiszpana, że nie będzie go atakował by razem mogli mieć lepsze tempo. Widać, że póki co współpraca zespołowa układa się w Astonie bardzo dobrze.

„Jesteśmy bardzo świadomi sytuacji zespołu. Znaleźliśmy się w miejscu, w którym nie spodziewaliśmy się być. Mamy utalentowanych ludzi w fabryce, ale nadal jesteśmy małą ekipą w porównaniu z resztą. Praca, którą wszyscy wykonują jest niesamowita. Myślimy o zespole i jego wyniku” – wyjaśnia Fernando.

Źródło: f1.com, Sky Sports
fot. Aston Martin F1 Team

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi